برندهای ایرانی

«ایران اکسپو» فرصتی برای تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان بخش کشاورزی است

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) گفت: نمایشگاه ایران اکسپو، فرصتی برای تجاری‌سازی محصولات تولیدی شرکت‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی است.

به گزارش پایگاه خبری توسعه برند به نقل از ایسنا، سیدمجتبی خیام‌نکویی در بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ بر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی و تسهیل در روند خدمت‌رسانی در راستای تحقق جهش تولید و رفع موانع پیش روی این شرکت‌ها تاکید کرد و افزود: رؤسای مؤسسات و مراکز تابعه سازمان تات با توجه به تاکید وزیر جهاد کشاورزی نسبت به رفع موانع پیش روی شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی، همکاری نزدیک‌ با کشورهای همسایه و دوست را ضروری دانست و اظهار کرد: این امر به‌ویژه در حوزه علم و فناوری مشهود است، بنابراین سازمان تات آمادگی انتقال فناوری‌های محققان به کشورهای همسایه را دارد.

وی بر دانش‌بنیان کردن بخش کشاورزی توأم با بهره‌وری تاکید کرد و گفت: در راستای بهره‌برداری از مزارع نوآور بهره‌ور، لازم است مؤسسات، پژوهشگاه‌ها و مراکز ملی و استانی با توجه به شعار سال در پروژه‌هایی که قابلیت مشارکت مردمی دارد، ورود کنند. همچنین با راه‌اندازی دهکده‌های فناوری و نوآوری در استان‌ها، باید بستری برای افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان دخیل در بخش کشاورزی فراهم شود.

خیام‌نکویی، استفاده از ظرفیت این رویداد (اکسپو) برای تجاری‌سازی محصولات تولیدی شرکت‌های دانش‌بنیان و صدور دانش به شرکت‌های آفریقایی حاضر در نمایشگاه را حائز اهمیت دانست و اظهار امیدواری کرد: این نمایشگاه منتج به ظهور، بروز و حضور دستاوردهای تحقیقاتی کشور در حوزه کشاورزی در کشورهای آفریقایی شود.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، وی بر ارائه طرح‌های اولویت‌دار سازمان تات برای تحقق شعار سال اشاره و خاطرنشان کرد: برای تحقق شعار سال مقرر شده بود هر یک از مؤسسات و مراکز سازمان تات یک یا دو طرح با مشارکت مردمی به سازمان ارائه کنند که تاکنون ۸۰ درصد طرح‌های اولویت‌دار مشخص شده است که پس از ارزیابی توسط معاونت‌های برنامه‌ریزی و امور اقتصادی و آموزش و ترویج، عملیاتی خواهند شد.

پایان

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا