برندهای خارجی

تیک‌تاک تسلیم قوانین اروپا شد؛ توقف اپلیکیشن پاداش‌دهی

تحت فشار قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا، تیک‌تاک مجبور به توقف اپلیکیشن محبوب پاداش‌دهی خود، تیک‌تاک لایت، در این منطقه شد.

به گزارش توسعه برند به نقل از فارس، کمیسیون اروپا روز دوشنبه اعلام کرد که تیک‌تاک موافقت کرده که اپلیکیشن تیک‌تاک لایت را به طور دائم در اتحادیه اروپا متوقف کند تا با قانون خدمات دیجیتال این اتحادیه مطابقت داشته باشد.
تیک‌تاک لایت یک برنامه پاداش است که به کاربران امکان می‌دهد در حین انجام برخی کارها در پلتفرم مانند تماشای ویدیو، لایک محتوا، دنبال کردن سازندگان یا دعوت از دوستان برای پیوستن، امتیاز کسب کنند.
پیش از این کمیسیون اروپا اعلام کرده بود که اگر این شرکت مدارک قانع‌کننده‌ای مبنی بر محافظت از کودکان در برابر اثرات اعتیادآور این قابلیت ارائه نکند، مسدود خواهد شد.این برنامه به کاربران جوایزی مانند کوپن‌های آمازون، کارت‌های هدیه یا ارز دیجیتال تیک‌تاک تاک می‌دهد. این اپلیکیشن اوایل امسال در فرانسه و اسپانیا راه‌اندازی شده بود.
بر اساس قانون خدمات دیجیتال اروپا، پلتفرم‌های آنلاین بزرگ باید قبل از راه‌اندازی عملکردهای جدید خطرات آن را به اتحادیه اروپا گزارش دهند و اقدامات مؤثری برای مقابله با این خطرات اتخاذ کنند.
به نقل از رویترز، اتحادیه اروپا گفت که تیک‌تاک اکنون تعهد داده تا تیک‌تاک لایت را در اروپا متوقف کند. همچنین برنامه دیگری که این تعهد را دور بزند را نیز راه اندازی نکند. کمیسیون اروپا گفت: هر گونه نقض تعهدات به منزله نقض قانون خواهد بود و بنابراین می تواند منجر به جریمه شود.تحقیقات دیگر اروپا در مورد اینکه آیا تیک‌تاک قوانین محتوای آنلاین را در مورد محافظت از کودکان و تبلیغات نقض کرده یا خیر همچنان ادامه دارد.این تحقیقات در ماه فوریه(بهمن-اسفند) آغاز شد و تیک‌تاک را در معرض خطر جریمه سنگین قرار داد.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا