اقتصادی

تکذیب افزایش ۶۰ درصدی قیمت مواد شوینده/هدفمان رعایت حقوق مصرف‌کنندگان است

دبیر انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران ضمن رد شایعات اخیر درباره افزایش چشمگیر قیمت محصولات شوینده، به صراحت اعلام کرد که خبر افزایش ۶۰ درصدی قیمت‌ها مربوط به سال ۱۴۰۰ است و اکنون صرفاً بازنشر یک خبر قدیمی از سوی برخی رسانه‌ها صورت گرفته است؛ هیچگونه تصمیمی برای افزایش قیمت در حال حاضر اتخاذ نشده و هدف صنعت، تأمین نیاز بازار با قیمت مناسب و حفظ حقوق مصرف‌کنندگان است.

به گزارش پایگاه خبری توسعه برند به نقل از ایسنا، طی روزهای اخیر، بازنشر خبری قدیمی مبنی بر افزایش ۶۰ درصدی قیمت محصولات شوینده، نگرانی‌هایی در میان مصرف‌کنندگان ایجاد کرد.

در این رابطه، حسام بیگدلو – دبیر انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران- در گفت‌وگو با پایگاه خبری توسعه برند به نقل از ایسنا، ضمن رد شایعات اخیر درباره افزایش چشمگیر قیمت محصولات شوینده، اظهار کرد: خبر افزایش ۶۰ درصدی قیمت‌ها مربوط به سال ۱۴۰۰ است و اکنون صرفاً بازنشر یک خبر قدیمی از سوی برخی رسانه‌ها صورت گرفته است.

وی ضمن تاکید بر اینکه هنوز هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت‌ها اتخاذ نشده، تصریح کرد: هدف اصلی ما تأمین نیاز بازار داخلی با تولید محصولات با کیفیت و عرضه با قیمت مناسب است.

این مقام مسئول تاکید کرد: مواد اولیه صنعت شوینده عمدتاً توسط شرکت‌های پتروشیمی داخلی تأمین می‌شود و همین موضوع به پایداری نسبی در زنجیره تأمین کمک کرده است،

بیگدلو در رابطه با موضوع قیمت‌گذاری محصولات شوینده، خاطرنشان کرد: انجمن صنایع شوینده و واحدهای تولیدی فعال در این حوزه، در قیمت‌گذاری کاملاً تابع سیاست‌ها و دستورالعمل‌های سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان هستند. در طول سال و به‌ویژه در ماه‌های پرمصرف سال، نظارت مستمر بر بازار انجام می‌شود تا از بروز اختلال در تامین کالاهای سبد خانوار یا افزایش بی‌رویه قیمت‌ها جلوگیری شود.

دبیر انجمن در پایان ضمن اشاره به چالش‌هایی نظیر تحریم‌ها و موانع تولید، افزود: تولیدکنندگان این صنعت سلامت‌محور، علی‌رغم شرایط سخت اقتصادی، همواره تلاش می‌کنند تا با حفظ انصاف در قیمت‌گذاری، حقوق مصرف‌کنندگان را رعایت کنند.

پایان

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا