تولید ماسکهای هوشمند و سیستمهای کنترل گردوغبار در مرکز رشد منطقه نوآوری ایران

یکی از شرکتهای عضو مرکز رشد فناوری نخبگان منطقه نوآوری ایران توانسته است در راستای ارائه راهکارهای نوین در زمینه کنترل آلودگی هوا و تصفیه هوا، ماسکهای هوشمند و سیستمهای کنترل گردوغبار تولید کند.
به گزارش پایگاه خبری توسعه برند به نقل از ایسنا، نیاز روزافزون صنایع به کنترل آلایندههای محیطی و همچنین چالشهای مختلف نگهداشت هوای پاک در کشور، یک شرکت عضو مرکز رشد منطقه بینالمللی نوآوری ایران را به تولید محصولاتی برای کنترل غبار در مصارف صنعتی و خانگی سوق داده است.
مانی شجاعی، مدیرعامل این شرکت با اشاره به نیاز صنعت و زندگی روزمره مردم به کنترل آلایندگی و غبار، گفت: محصولات این شرکت شامل سیستمهای کنترل گردوغبار، ماسکهای هوشمند مجهز به حسگرهای مختلف و دستگاههای تصفیه هوای خانگی باقا بلیت حذف آلایندههای گوناگون است.
وی افزود: این محصولات با استفاده از فناوریهای روز دنیا و با هدف کاهش اثرات مخرب آلودگی هوا بر سلامت انسان و محیطزیست طراحی و تولید شدهاند.
شجاعی در خصوص توپ کنترل غبار شرکت خود، گفت: این دستگاه با پاشیدن مداوم قطرات ریز آب، ذرات غبار را کنترل کرده و مانع از انتشار آنها در هوا میشود. در واقع این دستگاه باعث افزایش فرایند جذب غبار شده و هوای پیرامون را به طور چشمگیری بهبود میبخشد. استفاده از توپ مهپاش، علاوه بر ارتقای سلامت و بهداشت کارکنان و کاهش خطرات زیستمحیطی، به حفظ تجهیزات و ماشینآلات صنعتی نیز کمک شایانی میکند.
وی ادامه داد: دستگاههای تولید شده این شرکت طبق استانداردهای نایوش با ۸۵ درصد کارایی بالاترین کارایی در هوای باز را دارند.
به نقل از منطقه بینالمللی نوآوری ایران، مدیرعامل این شرکت در خصوص ماسک هواساز تولید این شرکت نیز، گفت: این محصول هوای ورودی به مجاری تنفسی را از آلایندههای مضر پاکسازی میکند. این ماسکها در محیطهای آلوده شهری و صنعتی، بهعنوان سدی محافظ در برابر ذرات معلق، گازها، بخارات شیمیایی و عوامل بیماریزا عمل کرده و سلامت دستگاه تنفسی را تضمین میکند.
شجاعی در خصوص حضور در منطقه بینالمللی نوآوری ایران، گفت: از سال ۱۴۰۲ و پس از شرکت در رویداد مسیر، به عضویت در مرکز رشد فناوری نخبگان درآمدهایم و تاکنون توانستهایم بیش از ۷ محصول فناورانه را تولید کنیم. این شرکت با سرمایهگذاری در تحقیق و توسعه، قصد دارد در آینده محصولات جدید و پیشرفتهتری را به بازار عرضه کند و سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد.
پایان