اقتصادی

توقیف نان‌های بسته‌بندی غیراستاندارد؛ تهدیدی برای اعتبار برندها در بازار نان صنعتی

توقیف گسترده نان‌های بسته‌بندی فاقد مجوز استاندارد اجباری در تهران، زنگ هشدار مهمی برای برندهای فعال این صنعت به صدا درآورد. این اتفاق اهمیت رعایت الزامات استاندارد، کسب مجوزهای قانونی و توجه به کیفیت را به‌عنوان اصول اساسی در تقویت جایگاه برند و اعتماد مصرف‌کنندگان نشان داد. بی‌توجهی به این الزامات، نه تنها اعتبار برندها را در معرض خطر قرار می‌دهد، بلکه می‌تواند فرصت‌های رشد و ماندگاری در بازار رقابتی نان بسته‌بندی را از میان ببرد.

به گزارش توسعه برند، در جریان این بازرسی‌ها، ۵ هزار بسته نان تافتون و لواش مسطح با نام‌های تجارتی سه نان، ریگنان و نه نه بتول در یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی صفادشت، و مقداری کلوچه با نام تجاری لاهیجان در یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی در نصیرشهر، به دلیل نداشتن مجوز استاندارد، توقیف و متخلفان به دادگاه معرفی شدند.

گفتنی است، نان‌های بسته‌بندی و کلوچه مشمول استاندارد اجباری است و تولیدکنندگان مطابق قانون، بدون اخذ پروانه کاربرد نشان استاندارد، حق تولید، توزیع و تمرکز آن را ندارند.

“”توسعه برند را در اینستاگرام و تلگرام و لینکدین دنبال کنید””

شهروندان حین خرید این فراورده‌ها، به داشتن نشان استاندارد و کد ۱۰ رقمی ذیل آن توجه کنند؛ مصرف‌کنندگان می‌توانند برای اطمینان از صحت و اعتبار نشان استاندارد، کد ۱۰ رقمی مزبور را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال نمایند.

منبع: دانشجو

محدثه مدنی

من با دوربین و قلمم در دنیای برندها به گشت‌وگذار می‌پردازم. تلاشم بر این است که با پوشش اخبار و رویدادهای کلیدی برندهای ایرانی و خارجی، تصویری شفاف و دقیق از تحولات این حوزه ارائه دهم و داستان‌ آن‌ها را روایت کنم.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا