تمرکز برند مایکروسافت روی بهینهسازی Copilot با استفاده از احساسات کاربران

مصطفی سلیمان، مدیرعامل برند هوش مصنوعی مایکروسافت، از اهمیت شاخص موفقیت جلسات (SSR) برای ارزیابی عملکرد Copilot خبر داد. این شاخص و رویکردهای جدید مایکروسافت نشاندهنده تمرکز این غول فناوری بر بهبود تجربیات کاربران و توسعه مدلهای هوش مصنوعی است.
به گزارش توسعه برند، در حالی که مدیران عامل فعلی و سابق شرکت مایکروسافت گرد هم آمدند تا پنجاهمین سالگرد تأسیس این شرکت را جشن بگیرند، یکی از رهبران این شرکت از معیار خاصی برای هدایت استراتژی هوش مصنوعی خود نام برد.
مصطفی سلیمان، مدیرعامل برند هوش مصنوعی مایکروسافت، اعلام کرد که بخش مصرفکننده و تحقیقاتی تحت نظارت وی، موفقیت دستیار هوشمند مایکروسافت به نام Copilot را از طریق معیارهایی مانند تعداد کاربران فعال روزانه و هفتگی، توزیع و شدت استفاده کاربران از این سرویس ارزیابی میکند.
او در مصاحبهای گفت: «من واقعاً تیم را روی میزان موفقیت جلسات (SSR) متمرکز میکنم.»
او توضیح داد که در گذشته، زمانی که کاربران بازخوردی لحظهای درباره نرمافزار ارائه نمیدادند، معیارهای پراکندهای مانند مدت زمانی که افراد با یک محصول (مثلاً شبکههای اجتماعی) کار میکردند یا مشکلاتی که توانسته بودند از طریق آن حل کنند، به عنوان “شاخصهای ناخالص کیفیت” محسوب میشدند.
سلیمان که حدود یک سال پیش پس از مدیریت استارتاپ Inflection AI به مایکروسافت پیوست، گفت: «اما اکنون، ما میتوانیم از لاگهای ناشناس یاد بگیریم و از آنها برای استخراج احساسات کاربران استفاده کنیم.»
او اضافه کرد که مایکروسافت از یک مدل هوش مصنوعی برای ارزیابی این احساسات استفاده میکند تا میزان موفقیت (SSR) چتهای صورتگرفته با Copilot را تعیین کند.
سلیمان تأکید کرد: «در چهار ماه گذشته، این نرخ به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده و ما بر روی بهبود آن متمرکز هستیم.»
او از ارائه اطلاعات دقیق درباره این نرخ یا سایر معیارهای استفاده از Copilot خودداری کرد.
پاییز گذشته، مایکروسافت اعلام کرد که نسخه مصرفکننده Copilot دارای یک صدای دلپذیرتر و توانایی تحلیل صفحات وب برای کاربران در طول جستجوهایشان خواهد بود.
روز جمعه، مایکروسافت ویژگیهای جدیدی برای Copilot رونمایی کرد، از جمله پادکستهای شخصیسازیشده، ابزاری برای کمک به کاربران در تحقیقات پیچیده، و در نهایت طراحی ظاهری Copilot که میتواند برای هر کاربر و مکالمه کاملاً سفارشی باشد.
به گزارش رویترز، سلیمان در پایان اشاره کرد که به دنبال ظاهری جذاب و دوستانهتر برای Copilot است و گفت: «یک طراحی مثل Furby (ربات کوچک بامزه) خیلی خوب میشد.»