اقتصادی

تعرفه‌های آمریکا به تلویزیون‌های سامسونگ نرسید

پیش‌بینی می‌شود کسب‌وکار تلویزیون سامسونگ الکترونیکس به دلیل اینکه بخش عمده تلویزیون‌های به فروش رفته در آمریکای شمالی، ساخت مکزیک هستند، کمتر از رقبا تحت تأثیر تعرفه‌های دولت ترامپ قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری توسعه برند به نقل از ایسنا، «یونگ سوک وو»، رئیس کسب‌وکارهای نمایشگرهای بصری سامسونگ الکترونیکس گفت: با این حال، سامسونگ به عنوان برترین سازنده تلویزیون در جهان، همچنان، تغییر سیاست تعرفه‌های آمریکا را زیر نظر خواهد داشت و قصد دارد با توجه به تعرفه‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، تولیدش را در حدود ۱۰ پایگاه تولید در سراسر جهان تخصیص دهد.

مکزیک تا حد زیادی از تعرفه پایه جهانی ۱۰ درصدی جدید ترامپ و تعرفه‌های متقابل بالاتر برای بسیاری از شرکای تجاری روز چهارشنبه فرار کرد. در مقابل، چین علاوه بر  تعرفه ۲۰ درصدی که اوایل سال جاری از سوی آمریکا وضع شد، با تعرفه ۳۴ درصدی مواجه شد و مجموع تعرفه‌های آمریکا بر واردات کالاهای چینی، به ۵۴ درصد رسید.

طبق گزارش رویترز، شرکت سامسونگ با رقابت فزاینده‌ای در بازار تلویزیون از سوی شرکت‌های چینی مانند «تی‌سی‌ال» (TCL) و «های‌سنس» ( Hisense) مواجه است.

پایان

رضا کاظمی اصل

به‌عنوان خبرنگار حوزه تولید و تجارت، تمرکز من بر پوشش اخبار و تحلیل‌هایی است که نقش اصلی را در شکل‌گیری بازارها و صنایع ایفا می‌کنند. با ارائه اطلاعات دقیق و موثق از تولید و تجارت داخلی و بین‌المللی، هدف من کمک به آگاهی بیشتر مخاطبان درباره مسیرهای رشد اقتصادی است.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا