تصمیم بزرگ برندهای همراه اول، ایرانسل و رایتل برای تغییر تعرفهها در شرایط اقتصادی دشوار

مدیران عامل برندهای بزرگ حوزه ارتباطات، همراه اول، ایرانسل و رایتل، در نامهای به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، خواستار تغییر تعرفه خدمات اینترنت خود شدند. این درخواست که با هدف تطابق با شرایط اقتصادی فعلی، نرخ دلار و تورم ارائه شده، از برنامهریزی اپراتورها برای اعمال تغییرات ۷۵ درصدی در بستههای جدید اینترنت خبر میدهد. این تحول علاوه بر چالشهای اقتصادی، میتواند مسیر رشد و توسعه برندهای ارتباطی را تحت تأثیر قرار دهد و تجربه جدیدی برای کاربران رقم بزند.
به گزارش توسعه برند به نقل از پیوست؛ مدیران عامل همراه اول، ایرانسل و رایتل در این نامه که آشکارا لحنی حاکی از استیصال و تحمل فشار اقتصادی دارد، خطاب به رگولاتوری با اشاره به شرایط اقتصادی کسبوکارها و افزایش نرخ دلار و تداوم تورم فرسایشی و تشدید تحریم اعلام کردهاند تا هفته آینده بستههای جدید اینترنتی ارائه میدهند که ۷۵ درصد نسبت به قیمتهای فعلی تغییر خواهد کرد.
مدیران عامل این سه اپراتور در این نامه که خطاب به حمید فتاحی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نوشته شده، نسبت به عدم تایید درخواستهایشان برای متناسبسازی تعرفه خدماتشان با جهش نرخ دلار و تورم اعتراض و اعلام کردهاند تصمیم دارند «حداکثر تا هفته آتی بستههای جدید خدمات داده همراه را در بازه سقف و کف مصوبات کمیسیون در کانالهای فروش به مشترکین ارائه نمایند».
در بخشی از این نامه که به دست پیوست رسیده، آمده است که از دی ماه سال ۱۴۰۲ اپراتورها دلایل توجیهی خود برای «افزایش حداقل ۷۵ درصدی قیمت بستههای دیتا همزمان با حذف بستههای غیر اوج و ارائه بستههای حجیم مورد نظر کاربران همراه» را به رگولاتوری ارائه کردهاند؛ اما تاکنون موافقت این نهاد را به دست نیاوردهاند.
طبق محتوای نامه ارسال شده، سه اپراتور موبایل همراه اول، ایرانسل و رایتل رسماً اعلام کردهاند تغییرات تعرفه را در بستههای جدید اعمال خواهند کرد.