ترکیش ایرلاینز همچنان در قله! برای هفتمین سال متوالی باارزشترین برند ترکیه شد.

خطوط هوایی ترکیش ایرلاینز در رتبهبندی جدید برند فاینانس، بار دیگر عنوان باارزشترین برند ترکیه را از آن خود کرد. این شرکت برای هفتمین سال متوالی در این رتبهبندی در صدر قرار گرفته و نشاندهنده جایگاه برجسته و مستحکم آن در صنعت هوانوردی ترکیه و جهان است.
به گزارش توسعه برند، بر اساس گزارش اخیر شرکت برند فاینانس (Brand Finance)، پیشروترین مشاور ارزشیابی برند در جهان، خطوط هوایی ترکیش ایرلاینز با ارزش ۱.۹۸۵ میلیارد دلار، برای هفتمین سال متوالی به عنوان باارزشترین برند ترکیه در سال ۲۰۲۴ معرفی شد.
اگرچه ارزش برند این شرکت هواپیمایی ملی ترکیه نسبت به سال ۲۰۲۳ که ۲ میلیارد دلار بود، اندکی کاهش یافته است، اما همچنان جایگاه خود را به عنوان رهبر بلامنازع در این رده حفظ کرده است.
پس از ترکیش ایرلاینز، دو شرکت بزرگ لوازم خانگی ترکیه به ترتیب با ارزش ۱.۲۶۵ میلیارد دلار و ۹۱۷ میلیون دلار در رتبههای دوم و سوم قرار گرفتند. در ادامه این فهرست، یک خودروساز (۸۱۶ میلیون دلار)، یک وامدهنده دولتی (۶۶۵ میلیون دلار)، یک وامدهنده خصوصی (۵۹۶ میلیون دلار) و یک خردهفروش (۵۴۲ میلیون دلار) به چشم میخورند.
احمد بولات، رئیس شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز، در بیانیهای جداگانه در خصوص این دستاورد اظهار داشت: “حفظ رتبه اول در بین باارزشترین برندها در رتبهبندی امسال، انگیزه مضاعفی به کل خانواده ترکیش ایرلاینز برای کسب موفقیتهای بیشتر میدهد. ما متعهد به افزایش سهم خود در اقتصاد ترکیه، اشتغال و تمام بخشهایی هستیم که در آنها فعالیت میکنیم.”
برند فاینانس که بیش از ۲۰ سال سابقه در محاسبه ارزش مالی برندها دارد، در حال حاضر به ارزیابی سالانه ۵۰۰۰ برند میپردازد.
ترکیش ایرلاینز که در سال ۱۹۳۳ با ناوگانی متشکل از پنج هواپیما تاسیس شد، در حال حاضر دارای ناوگانی متشکل از ۴۵۶ هواپیما (مسافری و باری) است و به ۳۴۶ مقصد در سراسر جهان، از جمله ۲۹۳ مقصد بینالمللی و ۵۳ مقصد داخلی پرواز میکند. این شرکت هواپیمایی در سالهای اخیر جوایز و افتخارات متعددی را به دست آورده و به عنوان یکی از برترین ایرلاینهای جهان شناخته میشود.