تحول در صنعت خودرو: برند هوندا ۹۰ درصد فروش آمریکا را با تولید داخلی هدف گرفته است

در واکنش به تعرفههای جدید واردات خودرو و با هدف تقویت جایگاه خود در بازار آمریکا، برند هوندا تصمیم دارد بخش قابلتوجهی از خطوط تولیدش را از مکزیک و کانادا به خاک ایالات متحده منتقل کند؛ اقدامی که میتواند ۹۰ درصد فروش این برند در آمریکا را کاملاً داخلی کرده و فرصتهای شغلی جدیدی ایجاد کند.
به گزارش توسعه برند، برند هوندا (Honda) در حال بررسی انتقال بخشی از تولید خودروهای خود از مکزیک و کانادا به ایالات متحده است و هدف دارد تا ۹۰ درصد خودروهای فروختهشدهاش در این کشور را بهصورت محلی تولید کند. این اقدام در واکنش به تعرفههای جدید خودرو در آمریکا انجام میشود؛ روزنامه نیکی با انتشار این خبر اعلام کرد.
دومین خودروساز بزرگ ژاپن از نظر میزان فروش، قصد دارد ظرف دو تا سه سال آینده، تولید خودرو در آمریکا را تا ۳۰ درصد افزایش دهد. این تصمیم پاسخی به تعرفه ۲۵ درصدی است که رئیسجمهور وقت آمریکا، دونالد ترامپ، برای واردات خودرو وضع کرده است.
هوندا از اظهار نظر درباره این گزارش خودداری کرد و اعلام کرد اطلاعات مطرحشده بهطور رسمی توسط این برند اطلاعرسانی نشدهاند.
در هفتههای منتهی به اجرای این تعرفه جدید گزارش داده بود که برند هوندا تصمیم دارد نسل جدید خودروی سیویک هیبریدی را بهجای مکزیک، در ایالت ایندیانا آمریکا تولید کند تا مشمول تعرفههای احتمالی نشود.
آمریکا در سال گذشته، بزرگترین بازار برند هوندا بود و تقریباً ۴۰ درصد از فروش جهانی این خودروساز را به خود اختصاص داد. هوندا در سال گذشته ۱.۴ میلیون خودرو شامل مدلهای آکورا را در ایالات متحده به فروش رساند و حدود دو پنجم این خودروها از کانادا یا مکزیک وارد شده بودند.
فروش برند هوندا در آمریکا طی سه ماه اول امسال با رشدی ۵ درصدی به حدود ۳۵۲ هزار دستگاه رسید.
به گزارش رویترز، این شرکت تولید خودروی CR-V SUV را از کانادا و HR-V SUV را از مکزیک به ایالات متحده منتقل خواهد کرد.
برای افزایش تولید، برند هوندا در حال بررسی استخدام نیروی کار بیشتر در آمریکا است. طبق این گزارش، چنین اقدامی این امکان را برای این شرکت فراهم میکند که از سیستم دو نوبته به سه نوبته کاری تغییر سیستم دهد و تولید را به روزهای تعطیل پایان هفته نیز گسترش دهد.