برندهای خارجی

برند OpenAI به دنبال جذب ۴۰ میلیارد دلار دیگر؛ SoftBank در صدر سرمایه‌گذاران

برند OpenAI در حال مذاکره برای نهایی کردن دور جدید سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد دلاری است که توسط SoftBank رهبری می‌شود. این دور جدید می‌تواند ارزش برند را به ۳۰۰ میلیارد دلار برساند.

به گزارش توسعه برند، در حالی که شما مشغول تبدیل تصاویر خود به سبک جیبلی با قابلیت‌های جدید تولید تصویر ChatGPT هستید، OpenAI در حال جذب سرمایه بیشتری است. این شرکت نزدیک به نهایی کردن دور جدید سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد دلاری تحت رهبری SoftBank است.

 

گزارش اشاره کرد که سایر صندوق‌ها از جمله هِج‌فاند Magnetar Capital، Coatue Management، Founders Fund و Altimeter Capital Management نیز در حال گفتگو با OpenAI برای مشارکت در این دور هستند، به‌طوری‌که Magnetar ممکن است ۱ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند.

 

برند SoftBank در ابتدا ۷.۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خواهد کرد و ۲.۵ میلیارد دلار دیگر از طریق یک کنسرسیوم سرمایه‌گذار تأمین خواهد شد. این گزارش افزود که انتظار می‌رود دور دوم این سرمایه‌گذاری در سال جاری انجام شود که در آن، این کنسرسیوم ۲۲.۵ میلیارد دلار دیگر سرمایه‌گذاری خواهد کرد و ۷.۵ میلیارد دلار دیگر از طریق کنسرسیوم تأمین می‌شود.

 

به گزارش بلومبرگ، آخرین بار، OpenAI در اکتبر ۲۰۲۴ یک دور سرمایه‌گذاری ۶.۶ میلیارد دلاری تحت رهبری Thrive Capital با ارزشیابی ۱۵۷ میلیارد دلار جمع‌آوری کرده بود. گزارش جدید بلومبرگ گفته است که این دور سرمایه‌گذاری جدید، ارزشیابی شرکت را به ۳۰۰ میلیارد دلار خواهد رساند.

 

محدثه مدنی

من با دوربین و قلمم در دنیای برندها به گشت‌وگذار می‌پردازم. تلاشم بر این است که با پوشش اخبار و رویدادهای کلیدی برندهای ایرانی و خارجی، تصویری شفاف و دقیق از تحولات این حوزه ارائه دهم و داستان‌ آن‌ها را روایت کنم.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا