برند Nio عرضه Firefly را در اروپا به تعویق انداخت؛ راه دشوار برند چینی در بازار برقیها

برند Nio در تلاش برای گسترش حضور خود در اروپا، زمان عرضه خودروی الکتریکی Firefly را به دلیل چالشهای شبکه فروش و خدمترسانی به سهماهه سوم سال جاری موکول کرد. این تصمیم تازه نشان میدهد حفظ جایگاه برند در بازار رقابتی اروپا تا چه اندازه نیازمند برنامهریزی و همکاریهای محلی است.
به گزارش توسعه برند، شرکت چینی Nio اعلام کرد عرضه خودروی الکتریکی جدید خود با برند Firefly در اروپا را به سهماهه سوم سال جاری به تعویق انداخته است. این تصمیم در حالی گرفته شده که پیشتر قرار بود این خودرو نیمه اول سال جاری وارد بازار اروپا شود، اما Nio چالشهای پیشبینینشدهای را در زمینه توسعه شبکه فروش و خدمات خود در این منطقه تجربه کرده است.
برند Firefly برای نخستین بار در ماه دسامبر رونمایی شد تا رقیبی جدی برای مدل Smart از مرسدسبنز و مدل Mini از بیامو باشد. در زمان معرفی، Nio اعلام کرد برنامه دارد این برند را در نیمه نخست سال وارد اروپا کند، اما اکنون راهاندازی این خودرو به سهماهه سوم موکول شده است.
ویلیام لی، مدیرعامل Nio، در حاشیه نمایشگاه خودرو شانگهای به خبرنگاران گفت روند گسترش حضور این شرکت در اروپا به خاطر مشکلات توسعه شبکه فروش و خدمات، کندتر از انتظارات بوده است. به گفته او، شرکت Nio قصد دارد برای رشد سریعتر در اروپا به دنبال شرکای محلی بیشتری باشد و طی همین نمایشگاه، توافقاتی را با برخی شرکتهای اروپایی نهایی خواهد کرد.
قین لیهونگ، رئیس Nio، اعلام کرد که نسخه فرمان راست مدل Firefly نیز طراحی و تولید شده و اولین نمونههای آن تا اکتبر آماده ورود به بازار خواهند بود. او همچنین تصریح کرد که این شرکت به طور جدی در حال بررسی گسترش همکاری با شرکای محلی در بازارهای فرمان راست، از جمله کشورهای جنوب شرق آسیا و بریتانیا است.
به گزارش رویترز، قرار است طی این هفته قراردادی برای فروش خودروهای Nio به بازار سنگاپور امضا شود و Nio انتظار دارد برند Firefly در نهایت به ۲۰ کشور و منطقه خارج از چین صادر شود. این شرکت در ابتدا Firefly را با هدف افزایش سهم بازارش در اروپا طراحی کرده بود، اما در ماه اکتبر کمیسیون اتحادیه اروپا تعرفههای جدیدی بر خودروهای برقی تولید چین وضع کرد که بر روند فعالیت شرکت تأثیر گذاشته است.