برندهای خارجی

برند ولوو در مسیر ناهموار برقی‌سازی: آیا این برند از رقبای خود عقب می‌ماند؟

ولوو، برند سوئدی نام‌آشنا، در ماه فوریه ۲۰۲۵ با عملکردی متضاد روبه‌رو شد. این برند در حالی شاهد افزایش ۱ درصدی فروش کلی بود که فروش خودروهای تمام برقی آن ۱۵ درصد کاهش یافت. این وضعیت، سوالاتی جدی درباره استراتژی‌های آتی این برند در بازار خودروهای برقی ایجاد کرده است.

به گزارش توسعه برند، ولوو کارز (VOLCARb.ST) روز سه‌شنبه اعلام کرد که در ماه فوریه ۵۰,۶۶۲ دستگاه خودرو فروخته است که نسبت به سال گذشته ۱ درصد افزایش داشته است. این شرکت سوئدی اعلام کرد که فروش خودروهای برقی آن در این ماه کاهش یافته است.

ولوو کارز، که اکثریت سهام آن متعلق به شرکت جیلی هولدینگ چین است، در بیانیه‌ای اعلام کرد که فروش خودروهای تمام برقی با ۱۵ درصد کاهش، ۱۸ درصد از کل فروش را به خود اختصاص داده است.

فروش خودروهای برقی شده به طور کلی (شامل خودروهای پلاگین هیبریدی) نیز با ۳ درصد کاهش، ۴۳ درصد از کل فروش را تشکیل داده است.

به گزارش رویترز، سهام این شرکت که نسبت به سال ۲۰۲۵ با تلاطم و رقابت شدید هشدار داده است، در ساعت ۰۸:۰۵ به وقت گرینویچ، ۱.۷ درصد کاهش یافت و عملکردی اندکی ضعیف‌تر از بازار گسترده‌تر استکهلم (.OMXS30) داشت که ۱.۴ درصد کاهش را تجربه کرد.

 

محدثه مدنی

من با دوربین و قلمم در دنیای برندها به گشت‌وگذار می‌پردازم. تلاشم بر این است که با پوشش اخبار و رویدادهای کلیدی برندهای ایرانی و خارجی، تصویری شفاف و دقیق از تحولات این حوزه ارائه دهم و داستان‌ آن‌ها را روایت کنم.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا