برندهای خارجی

برند ولوو در سراشیبی سقوط؟ کاهش فروش خودروهای الکتریکی، آینده این برند را تهدید می‌کند!

ولوو، نامی آشنا در صنعت خودروسازی، با چالشی جدی روبرو شده است. کاهش فروش خودروهای برقی این برند، نه تنها باعث افت ۱۰ درصدی فروش در ماه مارس شده، بلکه آینده این برند را نیز در هاله‌ای از ابهام فرو برده است.

 

به گزارش توسعه برند، ولوو کارز (VOLCARb.ST) اعلام کرد که در ماه مارس ۷۰,۷۳۷ خودرو فروخته است که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است. این شرکت مستقر در سوئد روز چهارشنبه اعلام کرد که علت این کاهش، سقوط فروش خودروهای تمام الکتریکی بوده و باعث کاهش ارزش سهام این شرکت شده است.

ولوو کارز که اکثریت سهام آن متعلق به شرکت چینی جیلی است، در بیانیه‌ای اعلام کرد که فروش در اروپا ۹ درصد، در ایالات متحده ۸ درصد و در چین ۲۲ درصد کاهش یافته است.

فروش خودروهای تمام الکتریکی ۲۶ درصد کاهش یافت و ۱۹ درصد از کل فروش را به خود اختصاص داد، در حالی که فروش خودروهای برقی به طور کلی، از جمله خودروهای پلاگین هیبریدی، ۹ درصد کاهش یافت و به ۴۳ درصد از کل فروش رسید.

ولوو کارز روز یکشنبه اعلام کرد که هاکان ساموئلسون، مدیرعامل سابق خود را برای رهبری این شرکت به مدت دو سال آینده در یک دوره پر تلاطم با فشارهای تعرفه‌ای فزاینده، بازگردانده است. او جایگزین جیم روآن شده که از سال ۲۰۲۲ این گروه را اداره می‌کرد.

به گزارش رویترز، سهام این شرکت تا ساعت ۰۷:۲۵ به وقت گرینویچ ۲ درصد کاهش یافت و کاهش سالانه آن به ۲۴ درصد رسید و عملکرد ضعیف‌تری نسبت به بازار گسترده‌تر استکهلم داشت.

محدثه مدنی

من با دوربین و قلمم در دنیای برندها به گشت‌وگذار می‌پردازم. تلاشم بر این است که با پوشش اخبار و رویدادهای کلیدی برندهای ایرانی و خارجی، تصویری شفاف و دقیق از تحولات این حوزه ارائه دهم و داستان‌ آن‌ها را روایت کنم.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا