برند استارباکس برای احیای کسبوکار، دست به تعدیل نیرو میزند

استارباکس، در پی چالشهای اخیر و برای تقویت جایگاه خود در بازار، اعلام کرده که به منظور بهینهسازی ساختار سازمانی، تعدیل نیرو در تیمهای پشتیبانی خود انجام خواهد داد. این اقدام بخشی از برنامه تحول شرکت است که همزمان با بهبود تجربه مشتری در فروشگاهها و ارتقای کیفیت خدمات صورت میگیرد.
به گزارش توسعه برند به نقل از رویترز، برایان نیکول، مدیر عامل استارباکس (SBUX.O)، روز جمعه اعلام کرد که این غول قهوه برای بهینهسازی تیمهای پشتیبانی خود، در راستای تلاشهای جاری برای بهبود عملکرد، تعدیل نیرو خواهد کرد.
او افزود که جزئیات تعدیل نیرو، که تا اوایل ماه مارس اعلام خواهد شد، بر تیمهای داخل فروشگاه یا سرمایهگذاریهایی که این شرکت در ساعات کاری فروشگاه انجام میدهد، تأثیری نخواهد گذاشت.
نیکول در بیانیهای گفت: «اندازه و ساختار ما میتواند سرعت ما را کاهش دهد، با لایههای زیاد، مدیران تیمهای کوچک و نقشهایی که عمدتاً بر هماهنگی کار متمرکز هستند.» او افزود که نقش، ساختار و اندازه تیمهای پشتیبانی در سطح جهانی را بررسی خواهد کرد.
این شرکت در ماه اکتبر پیشبینی سال مالی ۲۰۲۵ خود را به حالت تعلیق درآورد و برنامههایی را برای بازسازی مکانهای خود در ایالات متحده، اضافه کردن صندلیهای راحتتر، لیوانهای سرامیکی و بار چاشنی قهوه، با زمان انتظار مشتری کمتر از چهار دقیقه، ارائه داد.
روز پنجشنبه، ملودی هابسون، مدیر مستقل ارشد هیئت مدیره استارباکس، اعلام کرد که پس از نزدیک به دو دهه حضور در این شرکت بازنشسته خواهد شد.
با خبرنامه رویترز اکون ورلد، از آخرین اخبار و تحلیلهای کارشناسان در مورد وضعیت اقتصاد جهانی مطلع شوید. برای ثبت نام اینجا کلیک کنید.
نیکول، رئیس سابق چیپوتل مکزیکن گریل (CMG.N)، که چهار ماه از آغاز کارش در استارباکس میگذرد، مجموعهای از اقدامات را برای بهبود کسبوکار این زنجیره قهوه، که از افزایش رقابت و تضعیف تقاضا در ایالات متحده و چین آسیب دیده است، آغاز کرده است.