برندهای خارجی

برند آلفابت در مسیر یک خرید تاریخی؛ پیشنهاد ۳۰ میلیارد دلاری برای Wiz!

گوگل، غول دنیای فناوری، بار دیگر برای تقویت برند خود دست به کار شده است. این‌بار، پیشنهاد ۳۰ میلیارد دلاری آلفابت برای خرید استارتاپ امنیت سایبری Wiz، می‌تواند معادلات رقابت با مایکروسافت و آمازون را تغییر دهد. آیا این خرید تاریخی در بهار ۲۰۲۵ نهایی خواهد شد؟

 

به گزارش توسعه برند، شرکت مادر گوگل، آلفابت، بار دیگر در حال مذاکره برای خرید استارتاپ امنیت سایبری Wiz است این بار با پیشنهادی حدود ۳۰ میلیارد دلار.

طبق این گزارش، این مذاکرات ممکن است به‌زودی به نتیجه برسد، اما تاکنون سخنگویان آلفابت و Wiz به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ نداده‌اند.

این نخستین بار نیست که آلفابت برای تصاحب برند Wiz تلاش می‌کند. در جولای گذشته، این استارتاپ پیشنهاد خرید ۲۳ میلیارد دلاری گوگل را رد کرد و تصمیم گرفت مسیر عرضه عمومی سهام خود را ادامه دهد. این رد پیشنهاد برای گوگل، که در تلاش برای رقابت با مایکروسافت و آمازون در بازار خدمات ابری است، یک شکست محسوب می‌شد.

گوگل، که چند سال پیش شرکت امنیت سایبری Mandiant را با مبلغ ۵.۴ میلیارد دلار خریداری کرد، حالا به دنبال تقویت برند خود در حوزه امنیت ابری است. استارتاپ Wiz، که در نیویورک مستقر است، به پلتفرم‌های ذخیره‌سازی ابری مانند آمازون وب سرویس (AWS) و مایکروسافت آژور (Azure) متصل شده و داده‌های ذخیره‌شده در این فضاها را برای شناسایی تهدیدهای امنیتی بررسی می‌کند.

آیا این بار برند آلفابت موفق به خرید Wiz خواهد شد؟ یا این استارتاپ همچنان بر استقلال خود پافشاری خواهد کرد؟

محدثه مدنی

من با دوربین و قلمم در دنیای برندها به گشت‌وگذار می‌پردازم. تلاشم بر این است که با پوشش اخبار و رویدادهای کلیدی برندهای ایرانی و خارجی، تصویری شفاف و دقیق از تحولات این حوزه ارائه دهم و داستان‌ آن‌ها را روایت کنم.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا