اقتصادی

برنج، نان، روغن؛ آزمون توزیع هوشمند در شرایط بحرانی

۱۲:۴۷ ۲۴ تیر ۱۴۰۴

توسعه برند به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛ محبوبه کباری – مهدی امیدوار  در برنامه روی خط اقتصاد از اجرای طرحی با عنوان «توزیع هوشمند کالا‌های اساسی» سخن گفت که بر پایه تحلیل‌های روزانه از موجودی کالاها، اطلاعات انبار‌ها و میزان فروش طراحی شده بود.

 او توضیح داد: با استفاده از داده‌های دقیق از مراکز استان‌ها و کمک متخصصان الگوریتم‌های ریاضی، نیاز‌ها در لحظه شناسایی و سهمیه‌ها به‌سرعت تنظیم می‌شد. اگر در استانی کمبود روغن گزارش می‌شد، استان معین بلافاصله برای جبران وارد عمل می‌شد.

امیدوار افزود: در این طرح، برخلاف گذشته، تمرکز بر مجتمع‌های نان بود نه نانوایی‌های پراکنده، و از همین طریق ظرفیت پخت و عرضه نان نیز به‌موقع افزایش یافت.

نظارت بر بازار و مقابله با احتکار

در بخش پایانی گفت‌و‌گو، وی به اهمیت نظارت دقیق بر بازار در شرایط بحرانی اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش تقاضا، احتمال تقلب، کم‌فروشی یا حتی احتکار نیز بالا می‌رود. به همین دلیل اختیارات ویژه‌ای برای نظارت و حتی برخورد قضایی در نظر گرفته شد.  

 

علی عزیزی

من به بررسی و پوشش اخبار مربوط به تجارت کشاورزی، صنعت و وب‌گردی پرداخته و تلاش می‌کنم تا تصویری کامل از این زمینه‌ها ارائه دهم. هدفم این است که تحولات این حوزه‌ها را از طریق تحلیل‌های دقیق و پوشش خبری به مخاطبان منتقل کنم و آنان را در جریان تازه‌ترین اتفاقات قرار دهم.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا