اقتصادی

برنامه‌ریزی برای رشد ۵۰ درصدی سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد

معاون اقتصادی دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۵ گفت: رشد بیش از ۵۰ درصدی در جذب سرمایه‌گذار تولیدی و صادراتی در مناطق آزاد برای امسال تکلیف شده که انتظار داریم بخشی از آن با سرمایه‌گذاری مجدد تامین شود.

به گزارش پایگاه خبری توسعه برند به نقل از ایسنا، اسفندیار شاه منصوری با اشاره به استقبال چشمگیر از حضور شرکت‌ها و بازدیدکنندگان از هفتمین نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۵، گفت: این رویداد برای معرفی توانمندی‌های صادراتی کشور اهمیت بالایی دارد، بنابراین اگر کارنامه‌ای از بازخوردها و کاربرد آن تهیه شود بدون تردید در برگزاری اکسپوهای بعدی موثر خواهد بود.

وی با تاکید بر تلاش برای همکاری بیشتر در جهت رشد تجارت از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، تصریح کرد: بسته‌ها و مشوق های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را در راستای تحقق شعار امسال تهیه و به واحدهای مستقر در این مناطق ارسال کردیم تا بتوانیم فعالان اقتصادی به‌خصوص صادراتی و دانش بنیان را در جهت رشد سرمایه گذاری حمایت کنیم.

معاون اقتصادی دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، ادامه داد: رشد بیش از ۵۰ درصدی در جذب سرمایه‌گذار تولیدی و صادراتی در مناطق آزاد برای امسال تکلیف شده است که انتظار داریم بخشی از آن با سرمایه گذاری مجدد تامین شود؛ به همین جهت برنامه مشخصی برای سرمایه‌گذاری مجدد تدوین شد تا بتوانیم ظرفیت‌های صادراتی را در مناطق آزاد افزایش دهیم این برنامه برای اجرایی شدن نیاز به تائید سازمان‌های مربوطه دارد.

شاه منصوری با اشاره به تفاهم‌نامه این دبیرخانه با سازمان توسعه تجارت ایران، گفت: با این تفاهم‌نامه قصد داریم از ظرفیت‌های تخصصی سازمان توسعه تجارت ایران بهره بگیریم؛ یکی از این موارد EMC ها و شرکت‌های مشاور سرمایه گذاری دارای مجوز هستند که می‌توانند بازوی اجرایی برای تسهیل فرآیند صادراتی باشند.

وی ادامه داد: برخی از واحدهای تولیدی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، با ارزش صادراتی بالا فعالیت دارند اما در بخش صادرات توانمند نیستند از این‌رو ما قصد داریم ظرفیت صادراتی برای SME ها در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را افزایش دهیم.

معاون اقتصادی دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، تاکید کرد: جانمایی مناطق آزاد در مرز کشورهای همسایه به دلیل نزدیکی به بازارهای صادراتی با هدف کاهش هزینه حمل و نقل بوده است تا بتوان با دسترسی بهتری به بازارهای صادراتی نفوذ کرد؛ بنابراین لازم است ظرفیت‌های مستعد در کشورهای همسایه با در نظر گرفتن برنامه رویدادهای تجاری و اقتصادی با شرکت‌های صادرات محور موجود در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به اشتراک گذاشته شود.

پایان

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا