اینوتکس؛ فرصتی برای چینووا در نمایش دستاوردهای فناورانه و چالشهای صنعت نمایشگاه

احسان نوری، مدیرعامل استارتاپ استودیو چینووا، در حاشیه نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۵ امسال به معرفی دستاوردهای چینووا شامل استارتاپهای نوآورانه در حوزه بلاکچین و زنجیره تأمین پرداخته و در عین حال دغدغههای خود درباره کیفیت برگزاری نمایشگاههای داخلی را مطرح کرد.
به گزارش توسعه برند؛ احسان نوری، مدیرعامل استارتاپ استودیو چینووا، با حضور در نمایشگاه اینوتکس امسال، ضمن معرفی فعالیتها و دستاوردهای چینووا، به بررسی وضعیت و کیفیت برگزاری نمایشگاههای داخلی نیز پرداخت.
وی در توضیح چینووا گفت:
«استارتاپ استودیو چینووا به عنوان یک خط تولید استارتاپ عمل میکند. برخلاف شتابدهندهها که ورودی آنها یک استارتاپ است، ما از یک ایده یا مسئله شروع میکنیم و خروجی ما استارتاپهای نهایی هستند. در حال حاضر، چهار استارتاپ فعال در چینووا داریم که سه مورد از آنها جذب سرمایه کرده و به زودی مستقل خواهند شد. چهارمین استارتاپ نیز تا پایان بهار وارد مرحله مستقلسازی خواهد شد.»
نوری در ادامه به معرفی برخی از این استارتاپها پرداخت:
«یکی از استارتاپهای برجسته ما، مومنت اسپرت، در حوزه هواداری مدرن فعالیت میکند و توانسته ارتباط میان هواداران و باشگاهها یا بازیکنان مورد علاقهشان را از طریق فناوری NFT بهبود ببخشد. این فناوری، به عنوان یک ابزار پرداخت نوآورانه، چالشهای قانونی و رگولاتوری را نیز با تکنیکهای جدید تا حدی رفع کرده است.
استارتاپ دیگر ما، ایندیفای، روی تأمین مالی زنجیره تأمین تمرکز دارد و راهکارهایی برای حل چالش نقدینگی و اعتبار در زنجیرههای تأمین ارائه کرده است.
- بیشتربخوانید:
استارتاپ دیگر هم نواپی هست که در زمینه خدمات نوآورانه پرداخت امن رمز ارز و تبدیل آن به ریال فعالیت میکند.
همچنین پولاریوم به ارائه زیرساختهای بلاکچین پرداخته و چالشهای سنگین بودن هزینههای راهاندازی و ضعف دسترسی به متخصصین این حوزه را حل کرده است.»
وی همچنین به برنامههای چینووا برای ورود به بازار بینالملل اشاره کرد و افزود:
«امسال قدمهای اولیه برای فعالیتهای بینالمللی برداشتهایم، چه استارتاپهایی که مستقیماً به بازار خارجی وارد شوند و چه استارتاپهایی که از ابتدا برای حل مسائل در سطح بینالمللی طراحی شدهاند.»
“”توسعه برند را در اینستاگرام و تلگرام و لینکدین دنبال کنید””
نوری در بخشی دیگر، به نقد کیفیت برگزاری نمایشگاههای داخلی از جمله اینوتکس پرداخت:
«دو سه روز است که درگیر این هستم که شیب کیفیت نمایشگاههای داخلی پایین آمده یا اشکال از دیدگاه من است. واقعاً توقعم از اینوتکس امسال بیشتر بود. حضور استارتاپها در حوزههایی مانند سلامت و تجهیزات پزشکی را میبینیم اما نحوه برنامهریزی و کیفیت نمایش این شرکتها قابل قبول نیست. تجربه ما از نمایشگاههای معتبر و باکیفیت در کشورهای دیگر نشان میدهد که امکان دسترسی به استانداردهای بهتر وجود دارد و امیدوارم سال آینده شاهد تحول جدی در برگزاری چنین رویدادهایی باشیم.»
وی در پایان به ظرفیت بالای نمایشگاههای داخلی اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد که با رفع محدودیتها، اینوتکس و رویدادهای مشابه بتوانند جایگاه واقعی خود را در سطح بینالمللی پیدا کنند.
p dir=”rtl” lang=”fa” style=”text-align: center;”>رسانه توسعه برند حامی رسانهایی چهاردهمین نمایشگاه اینوتکس 2025