ایران خودرو و سایپا ساز مخالف زدند/ بی توجهی دو خودروساز بزرگ به مصوبات قیمتی

در روزهای اخیر سنگ اندازیها در مسیر واردات خودرو نو و کارکرده آنقدر زیاد شده که ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت اعلام کرد که نمیتواند حتی به صورت تقریبی زمان واردات اولین محموله خودروهای کارکرده را بیان کند.
پرده دوم ناهماهنگی ها به عدم تبعیت دو خودروساز بزرگ از سیاست های قیمت گذاری است. مدیرعامل سایپا در مجمع عمومی سهامداران از اخذ مجوز افزایش قیمت خودروهای جدید از کمیته خودرو وزارتخانه خبر داد، اما با گذشت یک هفته از این خبر هیچ اتفاقی در قیمتها رخ نداده است.
پرده سوم رونمایی ریرا بود مدیرعامل ایران خودرو اعلام کرد که قیمت این خودرو ۱ میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان خواهد بود، اما در جلسه چهارشنبه هیئت دولت وقتی در حیاط مجموعه ریاست جمهوری علی آبادی در حال معرفی این خودرو به مخبر سرپرست نهاد ریاست جمهوری بود اعلام کرد که قیمت ریرا کمتر از یک میلیارد خواهد بود و ساعتی ۲۰ عدد تولید خواهد شد.
پرده چهارم افزایش قیمت رسمی برخی محصولات ایران خودرو بود. این شرکت برای اولین بار در یک مرحله قیمت برخی از خودروهای خود را بیش از ۴۵ درصد افزایش داد؛ هنوز بازار به این قیمت جدید واکنش نشان نداده بود که آقایی، سرپرست معاونت خودرویی وزارت صمت طی مصاحبهی اظهار کرد که مجوز هیچ افزایش قیمتی صادر نشده است.
به نظر میرسد با توجه به شرایط سیاسی کشور و قطعی بودن رفتن علی آبادی از وزارت صمت، مدیران ایران خودرو و سایپا فقط به فکر منافع مجموعه تحت مدیریت خود هستند و دیگر به دنبال ادامه سیاستهای وزارت صمت نیستند؛ متاسفانه این دو خودروساز بزرگ فقط سیاست خود را طی می کنند و به سیاست های وزارت صمت در قیمت گذاری ها بی توجه هستند.