وب گردی

اگر می خواهید با بزرگتر شدن انسان بهتری شوید، با ۹ عادت خداحافظی کنید

همه ما عادت های خاصی داریم که برخی از آنها می توانند مضر باشند. اما نکته اینجاست: اگر می‌خواهید با افزایش سن انسان بهتری شوید، باید برخی از عادت‌ها را ترک کنید.

در این مقاله ۹ عادتی را با شما در میان می گذاریم که می تواند رشد شخصی شما را متوقف کند. پس وقت آن است که برای پیشرفت آماده شوید.

۱) به تعویق انداختن کارها

همه ما این کار را انجام می دهیم. ما تعلل می کنیم، تصمیم گیری ها را به تعویق می اندازیم و به طور کلی از انجام کارهایی که باید انجام شوند اجتناب می کنیم. این عادتی است که بسیاری از ما از دوران جوانی داشته ایم. با بالا رفتن سن، زمان با ارزش تر می شود و هر لحظه تأخیر، لحظه ای است که برای همیشه از دست می رود.

اگر می خواهید با افزایش سن به فرد بهتری تبدیل شوید، وقت آن است که با ذهنیت «بعدا انجامش می دهم» خداحافظی کنید. بلافاصله شروع به تعیین اهداف، برنامه ریزی و اقدام کنید. مصمم باشید که زندگی پربارتر و رضایت بخشی داشته باشید.

۲) منفی گرایی مداوم

اگر اغلب در افکار منفی گیر کرده اید، وقت آن رسیده که این عادت را ترک کنید. مثبت اندیشی را در آغوش بگیرید و ببینید چگونه زندگی شما را برای بهتر شدن تغییر می دهد.

۳) زندگی در گذشته

آیا می‌دانستید که مغز ما برای به خاطر سپردن تجربیات منفی بیشتر از تجربیات مثبت طراحی شده است؟ این یک مکانیسم بقا است که به ما کمک می کند از تکرار اشتباهات گذشته جلوگیری کنیم. اما همچنین به این معنی است که ما گاهی اوقات درگیر رویدادهای گذشته می شویم، درد یا ناامیدی را دوباره زنده می کنیم.

این عادت نه تنها می تواند لذت لحظه حال را از شما سلب کند، بلکه مانع رشد شخصی نیز می شود. رها کردن گذشته به معنای فراموش کردن یا نادیده گرفتن آنچه اتفاق افتاده نیست. یعنی پذیرش، درس گرفتن از آن تجربیات و ادامه دادن.

اگر می بینید که دائماً وقایع گذشته را مرور می کنید، وقت آن رسیده که این عادت را ترک کنید. در زمان حال زندگی کنید، برای آینده برنامه ریزی کنید و بگذارید گذشته پله ای باشد، نه مانعی برای تبدیل شدن به فرد بهتر با افزایش سن.

۴) بی توجهی به مراقبت از خود

در زندگی پرمشغله خود، اغلب فراموش می کنیم که از خود مراقبت کنیم. ما وعده های غذایی را حذف می کنیم و سیگنال هایی را که بدن برای ما ارسال می کند نادیده می گیریم. اما بی توجهی به مراقبت از خود عادتی است که می تواند به طور جدی بر رشد شخصی شما تأثیر بگذارد. می تواند منجر به فرسودگی شغلی، استرس و حتی مشکلات سلامتی شود. بنابراین اگر می خواهید با افزایش سن به فرد بهتری تبدیل شوید، مراقبت از خود را در اولویت قرار دهید. این تنها به معنای مراقبت از سلامت جسمی نیست، بلکه به معنای سلامت روحی و روانی است.

با قدم های کوچک شروع کنید. این ممکن است شامل وقت گذاشتن برای استراحت هر روز، خوردن وعده های غذایی متعادل یا ورزش منظم باشد. تعجب خواهید کرد که چگونه این تغییرات کوچک می تواند تفاوت بزرگی در رشد کلی شما به عنوان یک فرد ایجاد کند.

۵) ترس از ریسک کردن

بیایید با آن روبرو شویم، بیرون آمدن از منطقه راحتی ما می تواند ترسناک باشد. خواه تغییر شغل، نقل مکان به شهر جدید یا حتی شروع یک سرگرمی جدید، ریسک کردن می تواند ترسناک باشد. اما چیزی که در مورد ریسک وجود دارد این است که اغلب با فرصت همراه است. این درها را به روی فرصت ها و تجربیات جدیدی باز می کند که می تواند منجر به رشد شخصی شود.

پس وقت آن رسیده است که اوضاع را کمی تغییر دهیم. این بدان معنا نیست که باید در تصمیم گیری های خود بی پروا باشید، بلکه ریسک های حساب شده را بپذیرید، گزینه های خود را بسنجید و زمانی که احساس می کنید درست است، حرکات جسورانه انجام دهید.

رشد اغلب خارج از منطقه راحتی ما اتفاق می افتد. اجازه ندهید با افزایش سن ترس شما را از تبدیل شدن به بهترین نسخه از خود باز دارد.

۶) دیگران را نبخشید

نگه داشتن رنجش می تواند بار سنگینی باشد. این شما را به آسیب های گذشته گره می زند و شما را از حرکت به جلو باز می دارد. بخشیدن دیگران به معنای ترک آنها یا فراموش کردن کارهایی نیست که انجام داده اند. این در مورد رهایی از فشار کینه و تلخی است.

بخشش به شما این امکان را می دهد که با گذشته صلح کنید و فضا را برای رشد شخصی باز کنید. همیشه آسان نیست، اما قدمی حیاتی برای تبدیل شدن به فرد بهتر با افزایش سن است. اگر کسی هست که از او کینه دارید، او را رها کنید. این مربوط به آنها نیست، به شما مربوط است. این در مورد انتخاب صلح به جای درد، رشد به جای رنجش است.

۷) پرهیز از گفتگوهای دشوار

اجتناب از گفتگوهای دشوار تنها منجر به مسائل حل نشده و روابط تیره می شود. این عادتی بود که برای رشد شخصی باید آن را ترک می کرد. بنابراین، وقت آن است که شجاع باشید. با احترام و صراحت به این گفتگوها نزدیک شوید. برای گوش دادن به همان اندازه که صحبت می کنید آماده باشید.

این مکالمات می تواند ناراحت کننده باشد، اما اغلب منجر به درک بهتر، ارتباطات عمیق تر و رشد شخصی می شود.

۸) خود را با دیگران مقایسه کنید

در دنیای امروزی رسانه های اجتماعی، به راحتی در دام مقایسه خود با دیگران افتادیم. اما مقایسه بازی خطرناکی است. این منجر به احساس بی کفایتی و نارضایتی می شود. ما را از قدردانی از مسیر و رشد خود باز می دارد. بنابراین، اگر مدام خود را با دیگران مقایسه می کنید، وقت آن رسیده که این عادت را ترک کنید. در عوض، روی پیشرفت خود تمرکز کنید. دستاوردهای خود را هر چند کوچک جشن بگیرید.

مسیر زندگی هر فرد منحصر به فرد است. تنها کسی که باید خود را با او مقایسه کنید همان کسی است که دیروز بودید. سعی کنید بهتر از آن شخص باشید و وقتی بزرگتر شدید در راه تبدیل شدن به نسخه بهتری از خودتان خواهید بود.

۹) عدم پذیرش تغییر

تغییر بخشی اجتناب ناپذیر از زندگی است. این نیروی محرکه رشد و توسعه فردی است. با این حال، بسیاری از ما به دلیل ترس یا ناامنی در برابر تغییرات مقاومت می کنیم. اما چسبیدن به چیزهای آشنا تنها منجر به رکود می شود. اگر می‌خواهید با افزایش سن، انسان بهتری شوید، یاد بگیرید که تغییرات را در آغوش بگیرید. تجربیات جدید را در آغوش بگیرید، با شرایط مختلف سازگار شوید و هر تغییری را فرصتی برای رشد بدانید.

زیبایی زندگی در غیرقابل پیش بینی بودن آن است. بنابراین از تغییر نترسید – در عوض، اجازه دهید آن را شکل دهد و شما را راهنمایی کند تا بهترین نسخه خود شوید.

۶ عادت روزانه افرادی که در دوران بازنشستگی موفق هستند

کلام پایانی: این یک سفر است

قدم گذاشتن در مسیر رشد شخصی یک سفر است نه یک مقصد.

هر یک از این عادت هایی که در مورد آنها صحبت کردیم نقش مهمی در شکل دادن به ما به عنوان یک فرد ایفا می کند. آنها می توانند ما را تحت فشار قرار دهند تا نسخه های بهتری از خودمان شویم یا ما را عقب نگه دارند. شکستن عادات ریشه‌دار به زمان، صبر و شفقت نسبت به خود نیاز دارد.

این در مورد انتخاب آگاهانه هر روز برای ایجاد تغییرات مثبت است. این در مورد پذیرش عیب هایمان، جشن گرفتن پیروزی هایمان و درس گرفتن از شکست هایمان است. پس با بزرگتر شدن، به دنبال بهتر شدن باشید، نه کمال. هر قدمی که برای ترک این عادات برمی دارید گامی برای تبدیل شدن به فردی است که می خواهید باشید.

در این سفر خودسازی و رشد، به یاد داشته باشید که با خودتان مهربان باشید. به هر حال، این فقط برای تبدیل شدن به یک فرد بهتر برای دیگران نیست، بلکه برای خودتان نیز.

منبع: همشهری آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا