فرهنگ‌و‌هنر

“گردن‌زنی” به پیش: پرمخاطب‌ترین سریال آبان ۱۴۰۳ در رقابت داغ پخش خانگی

در آبان ۱۴۰۳، سریال “گردن‌زنی” با کسب ۱۲/۸ درصد از مخاطبان، جایگاه نخست سریال‌های پخش خانگی را از آن خود کرد. با فاصله‌ای اندک، سریال “داریوش” با ۱۲/۲ درصد در رتبه دوم قرار دارد. همچنین، سریال “قهوه پدری” با ۹/۸ درصد و “بازنده” با ۷/۷ درصد، در رتبه‌های سوم و چهارم این رقابت جذاب ایستاده‌اند. بررسی‌ها نشان می‌دهد ترکیب مخاطبان در پلتفرم‌های پخش خانگی، امسال نیز حضور پررنگی در تحلیل‌ها داشته است.

به گزارش توسعه برند، در بررسی‌های جدید آبان ۱۴۰۳، سریال “گردن‌زنی” با ۱۲/۸ درصد، به عنوان پرمخاطب‌ترین سریال پخش خانگی شناخته شد. این سریال با اختلافی اندک از “داریوش” که ۱۲/۲ درصد مخاطب را جذب کرده است، در صدر جدول محبوبیت قرار دارد.

اگرچه “گردن‌زنی” با ۱۲/۸ درصد مخاطب و “داریوش” با ۱۲/۲ درصد، در رقابت تنگاتنگ با یکدیگر قرار دارند؛ اما گردن‌زنی با فاصله‌ای اندک، در صدر سریال‌های پخش خانگی قرار گرفته‌ است.

سریال “قهوه پدری” به‌عنوان سریال جدید فیلم‌نت، با ۹/۸ درصد مخاطب، رتبه سوم را کسب کرده و “بازنده” با ۷/۷ درصد بیننده، در جایگاه آخر فهرست رقابت سریال‌ها ایستاده است و در این موج نیز نتوانسته به میزان مورد انتظار مخاطب جذب کند.
ترکیب مخاطبان هر سکو نیز در این سری از داده‌ها مورد بررسی قرار گرفت. در حالی که حدود ۵ درصد از کل جامعه هر دو سریال بازنده و گردن زنی که از دو سکوی پخش خانگی مختلف پخش می‌شوند را دیده‌اند، مخاطب مشترک میان جوکرِ فیلیمو و شب‌آهنگیِ فیلم‌نت نزدیک به ۹ درصد از جامعه را تشکیل می‌دهند.
متا به‌عنوان اولین مجموعه تخصصی مخاطب سنجی تولیدات رسانه‌ای در ایران، بخشی از نتایج مخاطب پژوهی خود را به صورت ماهیانه منتشر می‌کند.

محدثه مدنی

من با دوربین و قلمم در دنیای برندها به گشت‌وگذار می‌پردازم. تلاشم بر این است که با پوشش اخبار و رویدادهای کلیدی برندهای ایرانی و خارجی، تصویری شفاف و دقیق از تحولات این حوزه ارائه دهم و داستان‌ آن‌ها را روایت کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا