اقتصادی

نمایشگاه‌های فناوری و نوآوری حلقه‌های تشکیل‌دهنده یک زنجیره ارزش فناورانه در کشور هستند

پایگاه خبری توسعه برند، دکتر نباتی نژاد، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اعلام کرد نمایشگاه‌های فناوری و نوآوری نظیر اینوتکس، کیتکس، نمایشگاه‌های مشهد و فن‌نما در اصفهان، حلقه‌های تشکیل‌دهنده یک زنجیره ارزش فناورانه در کشور هستند.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه اینوتکس۲۰۲۴، نمایشگاه‌های فناوری و نوآوری، علاوه بر در نظر گرفتن بُعد ملی، محلی برای نمایش مزیت‌های فناورانه و نوآورانه ایران محسوب می‌شوند. در این نمایشگاه‌ها، به اشتراک‌گذاری داده، نوآوری، تجربه و دانش صورت می‌گیرد و در جریان این تبادل دانش و نوآوری، قطعاً سرریز توسعه برای تک‌تک شرکت‌ها و افرادی که در آنها شرکت می‌کنند، اتفاق می‌افتد.

رویدادهای فناورانه محلی برای عرضه آخرین دستاوردها

در مجموعه این نمایشگاه‌ها، هم یادگیری و هم توسعه وجود دارد. به طور خلاصه می‌توان گفت یکی از شروط اصلی ارتقای زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری در شهرها، وجود نمایشگاه‌های مستمر نوآوری و فناوری است. در درون این نمایشگاه‌ها، هم ظرفیت‌ها به نمایش گذاشته می‌شود و هم رویدادها برگزار می‌گردد.

او باور دارد در جریان این رویدادها، آخرین اتفاقات، تجربیات، دانش و ایده‌های مجموعه‌های مختلف، اعم از عرضه‌کنندگان و متقاضیان نوآوری و فناوری، به اشتراک گذاشته می‌شود. همچنین اجتماع نخبگان مرتبط با حوزه نوآوری و فناوری شکل می‌گیرد.

نمایشگاه‌های نوآوری، بستری برای یادگیری و توسعه

نباتی نژاد تأکید کرد: «نمایشگاه‌های تخصصی فناوری و نوآوری، فرصتی را فراهم می‌کنند تا شرکت‌ها و افراد فعال در این حوزه، در کنار هم گرد هم آیند، از تجربیات یکدیگر استفاده کنند و دانش و ایده‌های نو را با هم به اشتراک بگذارند. این تعامل و تبادل، زمینه را برای یادگیری و توسعه فردی و سازمانی فراهم می‌کند.»

حرکت به سمت اقتصاد فناور پایه با برگزاری رویدادهای تخصصی

با برگزاری نمایشگاه‌ها و رویدادهای تخصصی در حوزه فناوری و نوآوری، کشور به تدریج به سمت یک اقتصاد فناور پایه حرکت می‌کند. این رویدادها می‌توانند نقش مؤثری در گذار از اقتصاد مبتنی بر منابع طبیعی به سمت اقتصادی که چرخ‌های آن با فناوری و نوآوری به حرکت در می‌آیند، ایفا کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا