ضرورت طراحی بازیهای هویتساز برای نسل جوان

عضو شورایعالی فضای مجازی با حضور در غرفه بنیاد ملی بازیهای رایانهای در نمایشگاه کتاب تهران، بر طراحی بازیهایی مبتنی بر ادبیات، تاریخ و اسطورههای ملی ایران تأکید کرد و این اقدام را ابزاری مؤثر در هویتسازی نسل آینده دانست. وی همچنین به اهمیت تعامل بنیاد با سایر نهادهای فرهنگی برای مقابله با هجوم فرهنگهای بیگانه اشاره کرد.
به گزارش توسعه برند؛ عضو حقیقی شورایعالی فضای مجازی، با حضور در غرفه بنیاد ملی بازیهای رایانهای در سیوششمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران، بر ضرورت طراحی بازیهایی بر اساس ادبیات، تاریخ و اسطورههای ملی ایران با هدف هویتسازی برای نسل جوان تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازیهای رایانهای، محمدحسن انتظاری در جریان این بازدید اظهار داشت: بنیاد باید تدابیری برای ایجاد تحرک و پویایی بیشتر در میان گیمرهای جوان کشور بیندیشد. آنچه مسلم است، این است که بازیکنان ایرانی امروز در فضای بازیهای خارجی رشد میکنند که این مسئله، یک خطر بالقوه برای آینده فرهنگی کشور به شمار میرود.
انتظاری با اشاره به ظرفیتهای غنی فرهنگی ایران افزود: باید به سمت طراحی بازیهایی مبتنی بر ادبیات کهن، اسطورهها و تاریخ ملی خود حرکت کنیم. چنین آثاری میتوانند با برنامهریزی دقیق و زمانبندی مناسب، به ابزارهایی مؤثر برای تقویت ریشههای هویت ملی در نسل آینده تبدیل شوند. منابعی چون شاهنامه فردوسی و تاریخ ایران قبل و بعد از اسلام، سرشار از مضامینی هستند که قابلیت تبدیل به بازیهای جذاب و آموزنده را دارند.
“”توسعه برند را در اینستاگرام و تلگرام و لینکدین دنبال کنید””
وی همچنین با اشاره به محدودیتهای بنیاد ملی بازیهای رایانهای گفت: این بنیاد با وجود مسئولیتهای سنگین، از امکانات محدودی برخوردار است. از این رو، برای ایجاد تغییرات بنیادین در حوزه فرهنگی و تربیتی نسل جوان، نیازمند فعالیتهای جدی فراتر از ساختارهای دولتی هستیم.
انتظاری در پایان، تعامل بنیاد با سایر دستگاههای فرهنگی کشور را ضروری دانست و تأکید کرد: امروز با هجوم فرهنگهای بیگانه از طریق بازیهای ویدئویی و شبکههای اجتماعی روبهرو هستیم و باید با بهرهگیری از ابزارهای فرهنگی بومی، به مقابله با این جریان پرداخت.