برندهای خارجی

سامسونگ با پرداخت ۱۸۱ میلیون دلار بزرگ‌ترین سهامدار Rainbow Robotics شد

سامسونگ الکترونیکس با افزایش سهم خود در شرکت رباتیک Rainbow Robotics به ۳۵ درصد، به بزرگ‌ترین سهامدار این شرکت تبدیل شد. این اقدام به منظور تقویت دپارتمان رباتیک و تسریع در توسعه ربات‌های انسان‌نما انجام شده و انتظار می‌رود معامله تا فوریه ۲۰۲۵ نهایی شود.

به گزارش توسعه برند به نقل از تک‌کرانچ، این غول الکترونیکی که در سال ۲۰۲۳ به مبلغ ۸۶.۸ میلیارد KRW سهم ۱۴.۷ درصدی را خریداری کرده بود، اعلام کرد که هدف از خرید این سهم تقویت دپارتمان رباتیک و تسریع روند توسعه ربات‌های انسان‌نما است. Rainbow Robotics به عنوان یک زیرمجموعه سامسونگ ادغام خواهد شد و انتظار می‌رود این معامله تا فوریه ۲۰۲۵ به پایان برسد.

این شرکت همچنین اعلام کرد که یک دفتر رباتیک آینده را تأسیس خواهد کرد که مستقیماً به مدیر عامل، دکتر کیم هیون سوک، گزارش می‌دهد. این معامله همچنین به Rainbow Robotics این امکان را می‌دهد که با استفاده از دسترسی سامسونگ، به بازارهای خارجی گسترش یابد.

Rainbow در سال ۲۰۱۱ توسط پژوهشگران مرکز فناوری پیشرفته کره (KAIST) تأسیس شد و ربات‌های متحرک با دو بازو و ربات‌های متحرک خودکار را برای کاربردهای تولید و لجستیک توسعه داده است. این شرکت ۸۶ کارمند دارد.

دکتر جون-ho او، یکی از اعضای تأسیس‌کننده Rainbow و بزرگ‌ترین سهامدار پیشین این شرکت رباتیک، به عنوان مشاور باقی خواهد ماند و رهبری تلاش جدیدی به نام دفتر رباتیک آینده در سامسونگ را بر عهده خواهد گرفت.

سامسونگ تنها آخرین شرکتی است که وارد رقابت برای توسعه ربات‌های انسان‌نما می‌شود که می‌توانند به‌طور خودکار کارهای بیشتری انجام دهند. مایکروسافت و OpenAI نیز قصد دارند از فناوری خود برای ربات انسان‌نما استفاده کنند و تسلا در اوایل امسال مدل ربات خود، Optimus، را معرفی کرده است. انویدیا نیز برنامه‌هایی برای عرضه یک خط جدید از کامپیوترهای جمع و جور برای ربات‌های انسان‌نما به نام Jetson Thor در سال آینده دارد.

در سال ۲۰۲۲، سامسونگ اعلام کرد که رباتیک، به همراه هوش مصنوعی، 5G و الکترونیک خودروسازی، بخش کلیدی ابتکارات آینده آن خواهد بود که نشان می‌دهد ممکن است خریدهای بالقوه‌ای در این زمینه‌ها در افق باشد.

محدثه مدنی

من با دوربین و قلمم در دنیای برندها به گشت‌وگذار می‌پردازم. تلاشم بر این است که با پوشش اخبار و رویدادهای کلیدی برندهای ایرانی و خارجی، تصویری شفاف و دقیق از تحولات این حوزه ارائه دهم و داستان‌ آن‌ها را روایت کنم.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا