برندهای خارجی

تغییرات در اینتل ادامه دارد: مدیر ارشد استراتژی پس از روی کار آمدن رئیس جدید، جدا می‌شود

به گزارش توسعه برند؛ دو منبع آگاه به رویترز گفتند که سافرودو یبوا-آمانکوا (Safroadu Yeboah-Amankwah)، مدیر ارشد استراتژی اینتل، در حال ترک این شرکت است. این آخرین تغییر از زمانی است که لیپ-بو تان (Lip-Bu Tan) در ماه مارس سکان هدایت این تراشه‌ساز را بر عهده گرفت.

اینتل این جدایی را تأیید کرده و گفته است: «ما از مشارکت‌های ساف در اینتل سپاسگزاریم و برای او بهترین‌ها را آرزو می‌کنیم.»

دو منبع که نخواستند نامشان فاش شود، گفتند یبوا-آمانکوا که از سال ۲۰۲۰ به عنوان مدیر ارشد استراتژی اینتل فعالیت می‌کرد، در تاریخ ۳۰ ژوئن (۱۰ تیر) شرکت را ترک می‌کند. یبوا-آمانکوا، در میان سایر مسئولیت‌هایش، بر طرح‌های رشد، مشارکت‌های استراتژیک و سرمایه‌گذاری‌های سهامی اینتل نظارت داشته است.

بخشی از وظایف استراتژیک یبوا-آمانکوا اکنون به ساچین کاتی (Sachin Katti) واگذار خواهد شد که اینتل اخیراً او را به سمت مدیر ارشد فناوری و هوش مصنوعی ارتقا داده است. به گفته یکی از دو منبع و یک منبع سوم که در جریان موضوع قرار گرفته، اینتل کپیتال (Intel Capital)، بازوی سرمایه‌گذاری خطرپذیر این شرکت، اکنون مستقیماً به آقای تان گزارش می‌دهد.

تان یک سرمایه‌گذار پرکار است و در سال ۱۹۸۷ شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر والدن اینترنشنال (Walden International) را در سانفرانسیسکو تأسیس کرد.

تان به عنوان مدیرعامل اینتل، تاکنون تیم رهبری این غول نیمه‌هادی را مسطح‌تر کرده و نظارت مستقیم بر گروه‌های مهم تراشه‌های دیتاسنتر و هوش مصنوعی و همچنین گروه تراشه‌های کامپیوترهای شخصی را بر عهده گرفته است. او رهبران مهندسی جدیدی را نیز به شرکت آورده است.

او همچنین قصد داشته است لایه مدیریت میانی اینتل را که به نظر او متورم و کند بود، کاهش دهد.

اقدامات تان به دنبال سال‌ها چالش‌های تولید در اینتل و از دست دادن فرصت‌ها در زمینه تراشه‌های موبایل و هوش مصنوعی صورت می‌گیرد. همانطور که رویترز پیش از این گزارش داده بود، پت گلسینجر (Pat Gelsinger)، مدیرعامل قبلی، تلاش کرد یک تحول بلندپروازانه را اجرا کند، هرچند او برخی از مشکلات اینتل را تشدید کرد.

اینتل در سال ۲۰۲۴ زیان خالص سالانه ۱۸.۸ میلیارد دلاری را گزارش داد که اولین زیان این شرکت از سال ۱۹۸۶ به شمار می‌رود.

تحریریه توسعه برند

“تحریریه توسعه برند” متشکل از تیمی حرفه‌ای از نویسندگان، ویراستاران و کارشناسان است که با ارائه مقالات تخصصی و پوشش خبری دقیق، مأموریت خود را در ارتقای دانش و توانمندی مخاطبان دنبال می‌کند. هدف ما همراهی شما در مسیر آگاهی، رشد و توسعه برندهای موفق است.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا