برندهای خارجی

تارگت در بازی تعرفه‌ها: آیا حفظ تصویر برند “Tarzhay” ممکن است؟

به دنبال افزایش تعرفه‌ها بر کالاهای چینی، تارگت به زنجیره فروشگاه‌هایی نظیر Costco و Walmart پیوست و از تامین‌کنندگان چینی خود می‌خواهد بخشی از هزینه‌ها را تقبل کنند. این اقدام، در کنار چالش‌های دیگر، سوالاتی را درباره حفظ جایگاه برند و تصویر متمایز “Tarzhay” تارگت مطرح می‌کند.

به گزارش توسعه برند؛ با افزایش تعرفه‌ها بر کالاهای چینی از ۲ آوریل، خرده‌فروشان بزرگ ایالات متحده در تلاشند تا هزینه‌ها را جبران کنند. این موضوع فشار بیشتری را بر صادرکنندگان چینی وارد کرده است که در حال حاضر با تأثیر سال‌ها تعرفه و حاشیه سود ناچیز روبرو هستند.

در یک مورد، یک تامین‌کننده چینی سنجاق سر و گیره مو اعلام کرد که تارگت (TGT) درخواست کرده است که “نیمی از هزینه‌های تعرفه‌ها را تقبل کنند.” پس از تلاش برای مذاکره، تامین‌کننده با تاخیر در سفارش خود مواجه شد و در نهایت تجارت را از دست داد. تارگت به درخواست‌های متعدد Quartz برای اظهار نظر پاسخی نداده است.

در حال حاضر، ۲۰٪ تعرفه بر تمام واردات چین اعمال می شود که حدود ۴۳۰ میلیارد دلار ارزش کالا را تحت تأثیر قرار می دهد. تارگت هیچ فروشگاه فیزیکی در سرزمین اصلی چین ندارد، اما می گوید برای کاهش وابستگی خود به واردات چین تلاش کرده و سهم کالاهای خود از چین را از ۶۰٪ به ۳۰٪ کاهش داده است.

در مقایسه، Costco تنها هفت انبار در چین دارد، بسیار کمتر از بیش از ۳۳۰ مکان Walmart (WMT). برخلاف تارگت و Costco (COST)، Walmart با انتقاد مقامات چینی روبرو شده است، که استراتژی آن را ناعادلانه و غیرمسئولانه خوانده اند.

علیرغم این تلاش‌ها برای کاهش وابستگی به چین، برایان کورنل، مدیرعامل تارگت، گفته است که همچنان انتظار می‌رود قیمت‌ها افزایش یابد، به ویژه برای محصولات تازه مانند موز، آووکادو و توت فرنگی. وی افزود که تارگت به طور فعال “برنامه‌ریزی سناریو” را برای به حداقل رساندن تأثیر تعرفه‌ها و جلوگیری از افزایش بیش از حد قیمت برای مصرف کنندگان انجام داده است.

تارگت با چالش‌های دیگری نیز روبرو است. اخیراً، این خرده‌فروش پاداش‌های کارمندان شرکتی خود را کاهش داد و دلیل آن را کاهش هزینه‌های مصرف‌کننده و فشارهای تورمی اعلام کرد. این اقدام پس از گزارش محتاطانه درآمد ماه مارس تارگت صورت گرفت، که نسبت به “عدم اطمینان مداوم مصرف کننده” و نگرانی ها در مورد تأثیرات تعرفه هشدار داده بود.

علاوه بر این، تارگت پس از کاهش ابتکارات تنوع، برابری و شمول (DEI) با کاهش رفت و آمد مواجه شده است. در حالی که سایر خرده‌فروشان، مانند Walmart، اقدامات مشابهی انجام داده‌اند، تصمیم تارگت باعث تحریم ۴۰ روزه و شکایت از سوی سهامداران و ایالت فلوریدا شده است. این فشارهای ترکیبی، حفظ حرکت یا حفظ تصویر “Tarzhay” تارگت را دشوارتر می کند.

تحریریه توسعه برند

“تحریریه توسعه برند” متشکل از تیمی حرفه‌ای از نویسندگان، ویراستاران و کارشناسان است که با ارائه مقالات تخصصی و پوشش خبری دقیق، مأموریت خود را در ارتقای دانش و توانمندی مخاطبان دنبال می‌کند. هدف ما همراهی شما در مسیر آگاهی، رشد و توسعه برندهای موفق است.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا