برندهای خارجی

برند پپسی‌: تحت تأثیر شکایت FTC به خاطر معاملات ناعادلانه با والمارت

کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده با طرح شکایتی علیه برند پپسی‌، اقدام به بررسی معاملات انحصاری این شرکت با والمارت کرده و مدعی است که این شرایط به افزایش قیمت‌ها و نابرابری در بازار منجر شده است.

به گزارش توسعه برند به نقل از رویترز، کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) روز جمعه علیه شرکت پپسی‌(PEP.O) به دلیل ارائه قیمت‌های ترجیحی به یک خرده‌فروش بزرگ، که یک منبع آگاه تایید کرده است که والمارت (WMT.N) است، شکایت کرد.
این عملکردها قیمت‌های بالای مصرف‌کننده را با قرار دادن سایر خرده‌فروشان، از زنجیره‌های بزرگ سوپرمارکت گرفته تا فروشگاه‌های کوچک مستقل، در وضعیت بازنده، تغذیه می‌کند، FTC گفت.
پپسی‌کو در بیانیه‌ای اعلام کرد که به شدت نسبت به اتهامات FTC و نحوه جانبدارانه شکایت، اعتراض دارد.
شکایت مطرح شده در نیویورک ادعا می‌کند که تولیدکننده نوشیدنی‌های گازدار قانون روبینسون-پاتمن را نقض کرده است، قانونی که در طول دهه‌ها عمدتاً توسط دولت فدرال اجرایی نشده بود.
المارت از اظهار نظر خودداری کرد.
لینا خان، رئیس کمیسیون FTC در بیانیه‌ای گفت: “اقدام FTC به اطمینان از این که همه خواربارفروشان و دیگر کسب‌وکارها – بدون توجه به اندازه – بتوانند به صورت عادلانه رقابت کنند و بر اساس مهارت، کارایی و استعداد خود پیشرفت کنند، کمک خواهد کرد.”
دو کمیشنر جمهوری‌خواه FTC، از جمله اندرو فرگوسن که پس از ورود دونالد ترامپ به مقام ریاست‌جمهوری در روز دوشنبه ریاست کمیسیون را بر عهده خواهد گرفت، به این پرونده رأی منفی دادند.

محدثه مدنی

من با دوربین و قلمم در دنیای برندها به گشت‌وگذار می‌پردازم. تلاشم بر این است که با پوشش اخبار و رویدادهای کلیدی برندهای ایرانی و خارجی، تصویری شفاف و دقیق از تحولات این حوزه ارائه دهم و داستان‌ آن‌ها را روایت کنم.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا