برندهای خارجی

برند هیوندای در آستانه توافق با جنرال موتورز؛ پیش‌بینی کاهش رشد درآمد در سال ۲۰۲۵

هیوندای موتور، برند خودروسازی کره جنوبی، اعلام کرد که در حال مذاکره با جنرال موتورز برای تامین خودروهای تجاری برقی است. همزمان، این شرکت پیش‌بینی می‌کند که به دلیل کاهش تقاضا و عدم قطعیت‌های سیاسی و اقتصادی، رشد درآمدش در سال ۲۰۲۵ به نصف کاهش یابد.

به گزارش توسعه برند به نقل از رویترز، هیوندای موتور (۰۰۵۳۸۰.KS) کره جنوبی، روز پنجشنبه اعلام کرد که در حال مذاکره با جنرال موتورز (GM.N) برای تامین خودروهای تجاری برقی به همتای آمریکایی خود است. این در حالی است که به دلیل کاهش تقاضا، انتظار می‌رود رشد فروش این شرکت در سال جاری به نصف کاهش یابد.

این شرکت همچنین به ریسک سیاست‌ها در ایالات متحده، به ویژه با روی کار آمدن دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با وعده‌های تعرفه واردات، اشاره کرد. اگرچه هیوندای اعلام کرد که هرگونه تاثیر منفی بر رقبای ژاپنی بیشتر خواهد بود.

این مذاکرات در حالی انجام می‌شود که خودروسازان خود را برای عدم قطعیت سیاست‌ها در ایالات متحده، دومین بازار بزرگ خودرو جهان، که می‌تواند تقاضا را دگرگون کند، آماده می‌کنند. این هفته، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، اعلام کرد که ممکن است از اول فوریه، تعرفه‌های ۲۵ درصدی بر کانادا و مکزیک اعمال کند.

در همین حال، ناآرامی‌های سیاسی در سئول، اعتماد را در نزدیکی هیوندای متزلزل کرده است.

لی، مدیر هیوندای، گفت: “ما به دلیل تغییرات احتمالی سیاست‌ها، نه تنها در بازار داخلی بلکه در ایالات متحده، انتظار داریم عدم قطعیت‌های تجاری بیشتری نسبت به هر زمان دیگری داشته باشیم، در حالی که قوانین سخت‌گیرانه‌تری در مورد انتشار گازهای گلخانه‌ای در اروپا اعمال خواهد شد.”

هیوندای پیش‌بینی می‌کند که نسبت به رقبای ژاپنی مانند تویوتا موتور (۷۲۰۳.T) و هوندا موتور (۷۲۶۷.T)، که حضور تولیدی بیشتری در مکزیک و کانادا دارند، از تعرفه‌های ایالات متحده آسیب کمتری ببیند.

این خودروساز کره جنوبی اعلام کرد که قصد دارد تولید خود را در ایالات متحده بیشتر بومی‌سازی کند تا هرگونه تأثیر تعرفه را به حداقل برساند. همچنین اعلام کرد که در کارخانه جدید خود در جورجیا خودروهای هیبریدی تولید خواهد کرد.

کاهش رشد

هیوندای، که به همراه شرکت تابعه خود کیا (۰۰۰۲۷۰.KS)، سومین خودروساز بزرگ جهان بر اساس فروش است، روز پنجشنبه پیش‌بینی کرد که رشد درآمد در سال ۲۰۲۵ بین ۳ تا ۴ درصد باشد، در حالی که این میزان در سال قبل ۷.۷ درصد بود. انتظار می‌رود حاشیه سود عملیاتی این شرکت نیز از ۸.۱ درصد در سال ۲۰۲۴ به ۷ تا ۸ درصد کاهش یابد.

هیوندای به عدم قطعیت‌هایی مانند کند شدن رشد در بازارهای بزرگ، کاهش تقاضا برای خودروهای برقی و نوسانات اقتصاد کلان اشاره کرد، زیرا ترامپ اعلام کرده که کاهش مالیات برای خرید خودروهای برقی را لغو خواهد کرد.

کاهش ارزش وون کره جنوبی از اوایل دسامبر پس از اعلام حکومت نظامی توسط رئیس جمهور استیضاح شده کره جنوبی، درآمدهای ارزی را افزایش می‌دهد اما در عین حال هزینه‌های گارانتی خودرو را نیز افزایش داده و بر حاشیه سود تأثیر می‌گذارد.

هیوندای برای دوره اکتبر تا دسامبر، سود عملیاتی ۲.۸ تریلیون وون (۱.۹۵ میلیارد دلار) را گزارش کرد، زیرا این شرکت برای تبلیغات در بازار خودروی رو به کاهش هزینه کرده است.

این رقم کمتر از میانگین ۳.۲ تریلیون وون برآورد ۲۴ تحلیلگر گردآوری شده توسط LSEG SmartEstimate بود که وزن بیشتری به برآوردهای تحلیلگران دقیق‌تر می‌دهد.

در این سه ماهه، فروش جهانی خرده‌فروشی کاهش یافت، زیرا فروش قوی در ایالات متحده و هند با تقاضای کم در کره جنوبی، اروپا و چین خنثی شد.

سهام هیوندای پس از اعلام سود، ثابت ماند.

این خودروساز همچنین اعلام کرد که در حال بررسی عرضه خودروهای برقی Ioniq 5 به توسعه دهنده تاکسی‌های رباتیک Waymo در آمریکای شمالی و فراتر از آن است. هیوندای، که در حال توسعه فناوری خودران در واحد Motional خود است، گفت که قصد دارد تاکسی‌های رباتیک را سال آینده تجاری کند.

این شرکت اعلام کرد که برای عرضه سهام واحد ربات انسان‌نمای خود، بوستون داینامیکس، تمایل دارد، اما در آینده نزدیک به این موضوع نخواهد پرداخت.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا