برندهای خودروسازی هیوندای و ماروتی سوزوکی در نمایشگاه هند از برنامههای جدید خود برای خودروهای برقی رونمایی کردند

در نمایشگاه خودروی هند، برندهای خودروسازی هیوندای و ماروتی سوزوکی برنامههای جدید خود را برای گسترش شبکه شارژ و معرفی خودروهای برقی اعلام کردند و نخستوزیر هند از این اقدام استقبال کرد.
به گزارش توسعه برند به نقل از رویترز، هیوندای (HYUN.NS)، ماروتی سوزوکی (MRTI.NS) و تاتا موتورز (TAMO.NS) از فرصت نمایشگاه خودروی هند استفاده کرده و برنامههای بلندپروازانه خود را برای گسترش شبکه شارژ خودروهای الکتریکی معرفی کردند تا به مشکلاتی که مشتریان را از تغییر به خودروهای برقی بازمیدارد، رسیدگی کنند.
این نمایشگاه پنجروزه که از روز جمعه در دهلی نو آغاز شد، شاهد معرفی خودروهای جدید برقی توسط خودروسازان بود و همچنین نخستوزیر هند، نارندرا مودی، خواستار سرمایهگذاری بیشتر در سومین بازار بزرگ خودرو در جهان شد، جایی که خودروسازان به شدت تلاش میکنند تا فروش خود را افزایش دهند و تسلا (TSLA.O) نیز بهدلیل تأخیر در برنامههای ورودش به این بازار، همچنان منتظر است.
ماروتی همچنین اعلام کرد که قصد دارد شبکه شارژ را در شهرها گسترش دهد و در صورت تخلیه باتری، خدمات امداد جادهای در سرتاسر هند ارائه دهد.
نگرانی درباره تخلیه باتریها بدون وجود نقطه شارژ نزدیک یکی از مشکلات بزرگ مشتریان در کشور است.
“ما از شبکه وسیع خود برای ارائه پشتیبانی شارژ سریع استفاده خواهیم کرد”، هیساشی تاکئوچی، مدیرعامل ماروتی در این نمایشگاه گفت، جایی که او همچنین اولین خودروی برقی خود – SUV الویتارا e Vitara را معرفی کرد.
ماروتی همچنین به فکر راهاندازی خدمات اجاره باتری برای حل مشکلی است که بسیاری از افراد آن را مانعی بزرگ برای پذیرش EV در هند میدانند.
این اقدام پس از آن صورت میگیرد که تاتا موتورز هند (TAMO.NS) سال گذشته مصرفکنندگان را با شارژ رایگان و تخفیفهای قابل توجه جذب کرد، در حالی که رقیبش، MG Motor نیز برنامهای برای اجاره باتری راهاندازی کرده است.
در نمایشگاه خودرو دهلی نو، خودروهای الکتریکی در مرکز توجه خواهند بود، با مدلهایی از شرکت ویتنامی VinFast (0TL.F) به نمایش درآمده، در کنار برندهای داخلی ماروتی و مهیندرا & مهیندرا (MAHM.NS)، و همچنین رقبای جهانی مانند BYD (002594.SZ)، تویوتا (۷۲۰۳.T) و هیوندای (۰۰۵۳۸۰.KS).
مودی با دعوت از سرمایهگذاران گفت که دولت مایل است از شرکتهایی که به دنبال گسترش در این کشور هستند، حمایت کند.
“این زمان مناسبی برای شما برای سرمایهگذاری بزرگ در این بخش است”، او گفت.
صنعت خودروسازی هند که سال گذشته حدود ۱۲ درصد رشد داشته است، به دلیل عواملی مانند جمعیت جوان بزرگ و شهری شدن سریع، پیشرفت بیشتری خواهد داشت، مودی افزود.