برندهای خارجی

بازار گوشی‌های هوشمند چین: جدال تنگاتنگ غول‌های فناوری

رقابت در بازار گوشی‌های هوشمند چین شدت گرفته است، چرا که شرکت هواوی با اتکا به حدود ۹۰۰ میلیون دستگاه فعال در این کشور، جایگاه اپل را به عنوان سلطان این بازار به خطر انداخته است.

به گزارش توسعه برند به نقل از بلومبرگ، ریچارد یو مدیر بخش کسب و کار مصرف کنندگان هواوی چند ماه قبل اعلام کرد حدود ۹۰۰ میلیون گجت هواوی با سیستم عامل هارمونی در چین فعال هستند. فروش موبایل های پرچمدار هوای در ۵ماهه نخست ۲۰۲۴ میلادی ۷۲ درصد رشد کرده است.

این ارقام نشان دهنده رشد فروش موبایل های هواوی از زمان عرضه «میت ۶۰پرو» هستند که تراشه ۷نانومتری در آن به کار رفته بود که مقامات آمریکایی تصور نمی کردند شرکت های چینی قادر به توسعه آن باشند از آن زمان کسب وکار هواوی رونق گرفت و همین امر به ۵ برابر شدن سود شرکت چینی کمک کرد در نتیجه سهم اپل و رقبای دیگر از بازار موبایل کشور را تصاحب کند.

هواوی قصد دارد جانشین این موبایل یعنی میت ۷۰ را نیز تا پایان سال جاری میلادی به بازار عرضه کند. احتمالا موبایل جدید با سیستم عامل Harmony OS Next فعال می شود که ارتباطات باقیمانده با اندروید را قطع می کند. به گفته یو هوآوی قصد دارد نسخه بتا این سیستم عامل را در ماه آگوست برای مصرف کنندگان عرضه کند.

هواوی در سال های اخیر سیستم عامل هارمونی را به فراتر از موبایل ها برد و در محصولات مختلف از ساعت هوشمند تا تلویزیون به کار گرفت. این شرکت چینی حدود ۱۱ میلیون گجت پوشیدنی در سه ماهه نخست بارگیری کرد و به این ترتیب از سامسونگ جلو زد.

همین امر کمک کرد سیستم عامل هارمونی در سه ماهه ژانویه-مارس سهمiOSاپل از بازار چین را تصاحب کند.

تحریریه توسعه برند

“تحریریه توسعه برند” متشکل از تیمی حرفه‌ای از نویسندگان، ویراستاران و کارشناسان است که با ارائه مقالات تخصصی و پوشش خبری دقیق، مأموریت خود را در ارتقای دانش و توانمندی مخاطبان دنبال می‌کند. هدف ما همراهی شما در مسیر آگاهی، رشد و توسعه برندهای موفق است.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا