فرهنگ‌و‌هنر

«اَفتو» دوست جدید رامبد جوان کیست؟

در قسمت اول برنامه «کارناوال» که با طراحی، اجرا و کارگردانی رامبد جوان ساخته شده است از شخصیت عروسکی جدیدی به نام «افتو» رونمایی شد.

به گزارش توسعه برند، این عروسک، با نام کامل و طنزآمیز «دریا سالار ناخدا میرافتو ابوالزیار خوف البحر فلذا ناخدا العالم هیبت الکوسه و …»، در برنامه معرفی می‌شود، اما رامبد جوان او را به اختصار «اَفتو» صدا می‌زند.

صداپیشگی این شخصیت تازه‌وارد برعهده بهادر مالکی است؛ هنرمندی که پیش‌تر صداپیشگی شخصیت‌هایی چون فامیل دور در مجموعه «کلاه قرمزی» و روح در برنامه «مهمونی» را انجام داده و یکی از صداپیشه‌های باسابقه و شناخته‌شده حوزه کودک و سرگرمی محسوب می‌شود.

نکته جالب توجه درباره این عروسک این است که در دنیای برنامه، تنها رامبد جوان او را می‌بیند! این ویژگی ساختاری، فضای متفاوتی نسبت به دیگر شخصیت‌های عروسکی در برنامه‌های مشابه ایجاد کرده و کارکردی خاص به اَفتو بخشیده است.

اَفتو در قسمت اول، به عنوان شخصیتی بامزه، گستاخ و پرادعا معرفی می‌شود که با لحن و زبانی اغراق‌شده، خود را با عنوان کامل و طولانی خود معرفی می‌کند. این سبک معرفی، همسو با شوخی‌های رایج در آثار طنز رامبد جوان طراحی شده و جنبه‌ای کمیک به این کاراکتر بخشیده است. در قسمت اول افتو به اسم و فامیل رامبد جوان گیر می دهد و همچنین از شخصیت سعیده حرف می زند که گویا قصد ازدواج دارد!

“”توسعه برند را در اینستاگرام و تلگرام و لینکدین دنبال کنید””

هم‌زمان با معرفی اَفتو، برخی کاربران فضای مجازی این شخصیت را با جناب‌خان، عروسک محبوب برنامه «خندوانه»، مقایسه کرده‌اند؛ شخصیتی که با صدای محمد بحرانی، در سال‌های گذشته به یکی از شناخته‌شده‌ترین چهره‌های عروسکی تلویزیون ایران تبدیل شد ولی با پایان «خندوانه» دیگر امکان و شرایط بروز پیدا نکرد. جناب‌خان با لهجه جنوبی، شوخی‌های اجتماعی و لحن خودمانی‌اش، نقشی کلیدی در موفقیت «خندوانه» ایفا کرد. این مقایسه از آن جهت صورت گرفته که «کارناوال» نیز توسط رامبد جوان ساخته شده و بهره‌گیری از شخصیت عروسکی، در هر دو برنامه نقش محوری دارد.

با پخش اولین قسمت از «کارناوال»، بخش‌هایی از حضور اَفتو در فضای مجازی منتشر شده و واکنش مخاطبان به این شخصیت تازه‌وارد، به‌سرعت در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها بازتاب یافته است.

محدثه مدنی

من با دوربین و قلمم در دنیای برندها به گشت‌وگذار می‌پردازم. تلاشم بر این است که با پوشش اخبار و رویدادهای کلیدی برندهای ایرانی و خارجی، تصویری شفاف و دقیق از تحولات این حوزه ارائه دهم و داستان‌ آن‌ها را روایت کنم.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا