برندهای ایرانی

صادرات زعفران همزمان با برداشت محصول جدید افزایش می یابد

پایگاه خبری توسعه برند، آقای علی حسینی گفت: علی رغم آنکه به پیک برداشت زعفران رسیده ایم، اما هنوز نمی توان پیش بینی دقیقی راجع به بازار داشت چراکه آمارها راجع به سطح زیرکشت و تولید برآوردی اعلام می شود.

او با بیان اینکه برداشت زعفران تا پایان آذر ادامه دارد، افزود: برآوردها حاکی از آن است که از ۱۰ تا ۱۵ آذر بتوان برآورد دقیقی راجع به میزان افزایش یا کاهش تولید زعفران نسبت به سال قبل داشت.

حسینی ادامه داد: با توجه به نوسانات مرتب قیمت زعفران در بازار، نمی توان حداقل و حداکثری را در بازار اعلام کرد تا سودجویان همان را ابزاری برای سوء استفاده قرار دهند.

عضو شورای ملی زعفران با بیان اینکه طبق روال معمول صادرات زعفران از ابتدای آبان افزایش می یابد، افزود: طبق روال همه ساله با ورود محصول نو به بازار، صادرات افزایش می یابد. اما هنوز گمرک آماری را اعلام نکرده است.

به گفته او، بنابر برآورد سازمان جهاد کشاورزی استان ها  سطح زیرکشت زعفران در ۲ استان خراسان رضوی و جنوبی ۱۳ هزارهکتار است.

عضو شورای ملی زعفران با اشاره به تاثیر شناسنامه دار کردن مزارع زعفران بر تولید گفت: بارها اعلام کرده ایم که در ۱۰ سال گذشته شناسنامه دار کردن مزارع زعفران در ۲ استان عمده زعفران کاری کار راحتی بود که در صورت اجرا، مابقی استان های تولیدکننده زعفران هم اضافه می شدند که متاسفانه به رغم آنکه ۴ سال اجرا شد، اما عزم و اراده جدی برای برای این موضوع وجود نداشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا