یادداشت برند

راهنمایی جامع برای برندسازی رسانه ها ( ویژه مشاغل کوچک)

پایگاه خبری توسعه برند، در این مقاله قصد داریم تا نکاتی را در مورد برندسازی رسانه ها بیان کنیم. همچنین به بیان ۴ موضوع مهم که موجب توسعه برند شما می­شوند، می پردازیم.

آیا می خواهید برند رسانه ای خود را ایجاد کنید؟

یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی برای توسعه برند موردنظر شما، رسانه های اجتماعی هستند. شما می توانید از طریق برندسازی رسانه ها، کسب و کار و فعالیت های خود را از دیگران متمایز نمایید. هنگامی که برندسازی رسانه ها به درستی اجرا شود، به شما این امکان داده می شود تا به صورت کاملا بهینه به بازارهای هدف خود متصل شوید.

از طرفی دیگر، شما می توانید به واسطه برندسازی رسانه ها نیازهای ضروری خود در بازاریابی را برآورده سازید. در واقع استفاده از رسانه های اجتماعی نظیر؛ توییتر، فیسبوک، اینستاگرام و … کمک زیادی به توسعه فرایندهای بازاریابی شرکت شما می کند. از سویی دیگر، برندسازی رسانه های اجتماعی به معنای استفاده مداوم از روش های مناسب برای تعامل با مخاطبان خود در پلتفرم های اجتماعی است. هدف اصلی از این نوع برندسازی نیز بالا بردن سطح آگاهی مخاطبان از برند موردنظر شما است. همچنین با استفاده از قدرت برندسازی این رسانه ها می توانید تعداد گسترده ای از مخاطبان و طرفداران برند خود را جذب نمایید. مشتریانی که نه تنها به برند شما وفادار بوده بلکه به خرید کردن از شما نیز مشتاق تر از همیشه باشند.

طبق تحقیقات انجام شده توسط گروه تحقیقاتی social fresh نیز بر این نکته اشاره شده که هدف اصلی از برندسازی افزایش آگاهی نسبت به برند موردنظر است. این مسئله هم در مورد برندهای شخصی و هم در مورد برند مشاغل کلان صدق می کند.

اهمیت برندسازی رسانه ها

برای هر کسب و کاری که قصد دارد تجارت بلند مدتی را آغاز کند، برندسازی رسانه ها فرایند مهمی به حساب می آید. برندسازی در واقع به طور مستقیم به چیزی اشاره می کند که شما روی آن مدت ها کار کرده اید. سپس می خواهید مشتریان بالقوه ای را به سوی برند خود جذب کنید. از سویی دیگر برندسازی رسانه ها به شما این امکان را می دهد تا برای جلب اعتماد بیشتر مشتریانتان دلیل روشنی را ارائه نمایید. با این کار شما می توانید افراد بیشتری را در فرایند بازاریابی فروش خود شرکت دهید. ادامه فرایند فروش شما به نحوه برندسازی کسب و کار شما بستگی دارد. با ارائه خدمات و محصولات خود به مشتریان از طریق روش های بازاریابی و برندسازی، می توانید نتایج قابل اندازه گیری را نیز مشاهده نمایید. این موضوع به معنای تجارت بهتر و روابط قوی تر با مشتری است.

اهمیت برند رسانه ای

در ادامه این مطلب ۴ مسئله اصلی وجود دارد که در صورت رعایت آن ها می توانید انجام فرایند برندسازی رسانه ها را به خوبی بهبود ببخشید.

هویت شخصی برند شما

برای این که بتوانید در برندسازی رسانه ها به موفقیت ویژه ای دست پیدا کنید، باید به خوبی از فضای کاری خود شناخت داشته باشید. به عبارتی دیگر، بهتر است برای سوال های زیر پاسخ مناسبی ارائه کنید:

  • هویت برند شما چیست و چگونه از سایرین متمایز می گردد؟
  • به دنبال رسیدن به چه چیزی هستید؟
  • چه کسانی را می خواهید تحت تاثیر قرار دهید؟ چگونه؟

هر چه در مورد هویت برند خود شفاف تر باشید، ایجاد پیام مناسب برای مخاطبان از جانب شما آسان تر خواهد بود.

برندسازی رسانه ها و ارتباط با مخاطبان

بخش بزرگی از فرایند برندسازی رسانه ها، شامل این موضوع است که شما تا چه حد از مخاطبان خود شناخت دارید. پاسخ این سوال به شما این امکان را می دهد تا با تلاش های بازاریابی خود، یک رویکرد دقیق و متناسب برای جذب مخاطب ایجاد نمایید. از طرفی اگر قصد دارید که به مخاطبان خود کمک کنید، باید در مرحله نخست خودتان را به جای آن ها قرار دهید. با این کار شما به مشکلات، خواسته ها و نیازهای مخاطبانتان به دید متفاوت تری نگاه خواهید کرد. علاوه بر این، برای شناخت و درک بهتر مخاطبان خود، لازم است که سوال های درستی از خود بپرسید. مثلا ” مخاطبان شما متعلق به کدام گروه سنی هستند؟ ”

محتوای برند رسانه ای

شما با اشتراک گذاری خدمات و محصولات خود در رسانه ها، ساختار و بدنه برند خود را شکل می دهید. بنابراین باید سعی کنید تا از بهترین محتواها برای این منظور استفاده نمایید. در واقع محتوای به اشتراک گذاشته شده شما، قدرت ایجاد و یا شکست کمپین بازاریابی رسانه ای شما را دارد. بنابراین در برندسازی رسانه ها، اشتراک گذاری محتوای مناسب در هر شبکه را نباید نادیده گرفت. به طور مثال؛ قدرت بازاریابی ویدیویی در رسانه های اجتماعی مسئله ای است که در بازاریابی نباید نادیده گرفته شود. دقیقا به همین علت است که ترافیک این نوع محتوا در سال ۲۰۲۲ مطابق انتظارات کارشناسان در حدود ۸۰% افزایش داشته است.

از طرفی اما روز به روز بر تعداد رقبا نیز در این حوزه افزوده می شود. ( به خصوص در رسانه اجتماعی یوتیوب) بله، این واقعیت اجتناب ناپذیر رشد رسانه های اجتماعی است. بر طبق آمار، شما تنها دو ثانیه فرصت دارید تا توجه خریدار بالقوه را به برند خود جلب کنید. از همین رو بهتر است تا از محتوای ویدیویی قوی تری استفاده نمایید.

۵ استراتژی عملی برای برندسازی رسانه ها

اصول طراحی برند رسانه ای

عناصر بصری نظیر؛ تایپوگرافی، پالت رنگ و … نقش مهمی در میزان درک مخاطبان از برند شما در رسانه های اجتماعی دارند. به همین دلیل است که در فرایند برندسازی رسانه ها، همسو کردن طراحی برند خود با استراتژی دیجیتال مارکتینگ، گامی است که نباید آن را نادیده بگیرید. به یاد داشته باشید ” مغز ما تمایل دارد محتوای بصری را در مقایسه با محتواهای متنی ۶۰ هزار برابر سریع تر پردازش نماید.” همین موضوع به شما کمک می کند تا بر روی طراحی برند خود بیشتر کار کنید.

از باور کردن این افسانه ها در برندسازی رسانه ها اجتناب کنید.

به عنوان یک کسب و کار، مهم است که بر روی کسب نتایج مطلوب حاصل از بازاریابی خود، تمرکز نمایید. برای این که این موضوع به خوبی محقق شود، باید اطمینان حاصل کنید که بازاریابی رسانه های خود را از دریچه اشتباهی دنبال نمی کنید. به عبارتی برای به دست آوردن بازده مثبت، لازم است از باور ۳ افسانه زیر اجتناب نمایید:

  • رسانه های اجتماعی می توانند در عرض یک شب برند شما را در بین مخاطبان محبوب سازند.
  • حضور در تمامی شبکه های اجتماعی به منظور برندسازی رسانه ها، ضروری است.
  • برای ایجاد برند از طریق شبکه های اجتماعی به صدها هزار دنبال کننده نیاز دارید.
یادداشت

یادداشت

محسن غلام پور
مدیرمسئول و صاحب امتیاز پایگاه خبری توسعه برند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا