برندهای ایرانی

ضرورت برندسازی محصولات کشاورزی

پایگاه خبری توسعه برند، رشت- عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به برگشت برخی از محصولات کشاورزی از کشورهای صادر شده، گفت: باید برند سازی مورد توجه قرار گیرید تا استانداردهای بین المللی در تولید رعایت شود.

ابراهیم نجفی شامگاه جمعه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با بیان اینکه گیلان ۹ هزار هکتار آب بندان دارد اظهار کرد: شرکت آب منطقه‌ای مکلف است که از منابع حاصل از برداشت آب بندان ها نسبت به کف تراشی آنها اقدام کند و مجلس نیز خواستار احیای این موضوع شده است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس ادامه داد: از رئیس جمهور درخواست کردیم ساخت سدهای کوتاه و لاستیکی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ لحاظ شود زیرا آب ذخیره شده در این سدها برای ایام خشکسالی سودمند است.

وی با اشاره به وجود چهار خروجی در تالاب بوجاق کیاشهر، تصریح کرد: این تالاب به دلیل ورود فاضلاب و پسماند در حال خشک شدن است و به دنبال استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای احیای آن هستیم.

نجفی با اشاره به برگشت محصولات کشاورزی ایران از کشورهای مقصد صادرات، گفت: این محصولات به دلیل استفاده از سم‌های ناشناخته برگشت داده شده و راهکار نیز برند سازی و شناسنامه دار کردن محصولات کشاورزی است تا کارفرما موظف به رعایت استانداردها شود.

وی با بیان اینکه متوسط فضای مزارع استان گیلان به سه هزار متر رسیده است، بیان کرد: احداث انباری در این مقدار عملاً تغییر کاربری محسوب می‌شود لذا طرح مربوطه به احتمال زیاد از سوی شورای نگهبان رد می‌شود.

منبع: مهر

کد خبر ۵۳۷۷۹۶۷

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا