اقتصادی

تلاش برای احیای واحد صنعتی کامپوزیت پویای سفیددشت

پایگاه خبری توسعه برند، معاون امور صنایع سازمان صمت چهارمحال و بختیاری از تلاش برای احیای واحد صنعتی کامپوزیت پویای سفیددشت واقع در شهرک صنعتی بروجن با همراهی مسئولان دستگاه قضایی خبرداد.

به گزارش شاتا، محمد کاظم منزوی ضمن اعلام این مطلب گفت:این کارخانه هم اکنون هم درنوع خود بزرگترین واحد تولید این نوع مخازن در کشور محسوب می‌شود و تنها تجهیزات و دستگاه‌های خط تولید آن که در زمینی به مساحت ۶۲ هزار متر وبا ۱۲هزار و ۵۰۰ مترزیربنا در شهرستان بروجن واقع شده درحال حاضر بیش از۳۵ میلیون یورو ارزش گذاری شده است.

معاون امور صنایع سازمان صمت چهارمحال وبختیاری گفت: تأخیر درتقسیط تسهیلات دریافتی ،تامین سرمایه در گردش ، مهیا نبودن شرایط عقد قرارداد با خودروسازان و شرکت پخش فرآورده های نفتی و شکایت بانک‌ عامل مهمترین علت تعطیلی این واحدصنعتی در سال ۹۴ بوده است.
منزوی افزود: هم اکنون مخازن کامپوزیتی بهترین جایگزین برای مخازن فلزی CNG در خودرو‌ها و صنایع مختلف است.
وی تصریح کرد: مخازن کامپوزیتی درکنار مزایای بسیار، قابلیت اشتعال ندارند، بسیارسبک و باداوم و ایمنی بیشتر، دچار خوردگی نمی‌شوند.
منزوی افزود: در زمان احداث کارخانه ، به‌علت شرایط تحریمی انتقال فناوری به سختی واردکشور شد و آن زمان با حمایت بانک عامل ،تسهیلات ارزی به این واحد اعطا شد.
محمدکاظم منزوی با اشاره به اینکه راه اندازی و احیای واحد‌های راکد و تعطیل صنعتی از اولویت‌های وزارت صمت است، گفت:چهارمحال و بختیاری در زمینه احیای واحد‌های صنعتی راکد از استان‌های پیشتاز کشور است و بیشتر از هدفگذاری تعیین شده وزارت صمت موفق به احیای واحد‌های صنعتی شده است.
معاون امور صنایع سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: امسال در راستای تحقق شعار”تولید، پشتیبانی‌ها ومانع زدایی ها” این بار علاوه بر دولتمردان، دادستان محترم مرکز استان، و نماینده محترم مردم شریف بروجن در مجلس شورای اسلامی هم به یاری صنعتگران و سرمایه گذاران این واحد صنعتی شتافته اند.
وی گفت: پرونده قضایی این کارخانه از حدود پنج سال گذشته در دستگاه قضایی درحال رسیدگی است و خوشبختانه پس ازچندسال با همراهی متولیان قضایی و مکاتبه موثر با دادستان محترم تهران، امیدواریم با تسریع در صدور رای مشکلات سرمایه گذار حل شود.
معاون امور صنایع سازمان صمت استان با بیان اینکه این واحد تولیدی با استفاده از آخرین فناوری‌ها اقدام به تولید مخازن تحت فشار فول کامپوزیتی کرده است، گفت:دراین فناوری نوین، مخازن تحت فشار تمام کامپوزیتی با استفاده از الیاف کربن و الیاف شیشه در ابعاد مختلف، با وزنی حدود یک سوم مخازن فلزی، فشار کاری تا سقف۷۵۰ بار را برای استفاده در مصارف مختلف مهیا می‌کنند.
محمدکاظم منزوی تصریح کرد:استانداردهای این گونه مخازن در کشورتدوین نشده و مجری خود نسبت به هماهنگی با اداره کل استاندارد درحال تدوین استانداردهای لازم برای اینگونه مخازن هستند. ساخت تجهیزات مربوط به آزمایش های استاندارد مخازن کامپوزیتی بسیار هزینه بر می باشد.
وی افزود: مخازن CNG خودرویی تیپ ۴ نسل جدید، جایگاه سیار گاز CNG، پالت‌های CNG مخصوص اتوبوس، بهترین صرفه اقتصادی برای پروژه‌های گاز رسانی به مناطق فاقد لوله کشی گاز، مخازن LPG از ۳ کیلوگرمی تا پالت‌های بزرگ (مخصوص منازل، بیمارستان ها، هتل‌ها و … در مناطق برخوردار فاقد لوله کشی گاز مثل جزیره کیش) از مهمترین موارد مصرف مخازن کامپوزیتی در کشور است.
معاون امور صنایع سازمان صمت استان ابراز امیدواری کرد اولین قرارداد ساخت و تحویل مخازن کامپوزیتی با شرکت پخش فرآورده های نفتی به میزان ۱۰هزار مخزن بزودی منعقد گردد.
وی افزود:درصورت احیای بزرگترین کارخانه مخازن کامپوزیتی کشور برای۴۵۰ نفر اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم می‌شود.
محمدکاظم منزوی گفت:کارخانه‌های سازنده خودرو‌های دوگانه سوزو شرکت‌های مجاز زیرمجموعه شرکت پخش فرآورده‌های نفتی موظف به دوگانه سوزکردن خودروها، مشتری عمده کارخانه‌های تولید مخازن کامپوزیتی هستند.
وی افزود:پالایشگاه‌ها وپتروشیمی‌ها هم می‌تواننداز این مخازن استفاده کنند که با رفع مشکلات قضایی و آغاز فعالیت این واحدصنعتی درگام دوم باید با این شرکت‌ها وارد مذاکره شویم تا مشکل بازار فروش این واحد صنعتی هم پس از احیا مهیا شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا