اقتصادی

برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی مطابق تقویم نمایشگاهی کشور

۱۳:۱۶ ۲۹ تیر ۱۴۰۴

توسعه برند به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان – محمدصادق مفتح، جانشین وزیر در امور بازرگانی، اظهار داشت: نمایشگاه‌ها نه تنها ویترین توانمندی‌های تولیدکنندگان و صنعتگران کشور هستند، بلکه بستر تعامل، هم‌افزایی و رقابت‌پذیری ملی و بین‌المللی را فراهم می‌کنند.

وی با تاکید به برگزاری نمایشگاه ها مطابق تقویم نمایشگاهی، ادامه داد: نمایشگاه‌ها فرصتی برای معرفی دستاوردهای بومی، توسعه صادرات، جذب سرمایه‌گذاری و شناسایی نیازهای بازار هستند. حضور هدفمند در این رویدادها می‌تواند به‌طور مستقیم به ارتقای کیفیت محصولات داخلی و گسترش بازارها بینجامد.

وی همچنین با اشاره به لزوم برگزاری حرفه‌ای و باکیفیت نمایشگاه‌ها تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی، نه‌تنها بخشی از زنجیره سیاست‌گذاری توسعه صنعتی کشور است، بلکه به عنوان یک ابزار اجرایی مؤثر، نقشی تعیین‌کننده در تسریع فرآیند بازاریابی صنعتی، ارتقای رقابت‌پذیری بنگاه‌های تولیدی، و دیپلماسی اقتصادی ایفا می‌کند.

این رویداد، نمونه‌ای موفق از هم‌افزایی بخش خصوصی با سیاست‌های حاکمیتی در حوزه صنعت ساختمان است. وزارت صمت با رویکرد حمایت هدفمند از زنجیره ارزش تولید، از برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی که منجر به شفاف‌سازی ظرفیت‌های داخلی و افزایش تعاملات تجاری می‌شود، حمایت قاطع به‌عمل می‌آورد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان توسط اتاق تعاون ایران گفت: این رویداد، نمونه‌ای موفق از هم‌افزایی بخش تعاون با سیاست‌های اجرایی در حوزه صنعت ساختمان است. وزارت صمت با رویکرد حمایت هدفمند از زنجیره ارزش تولید در صنعت پیشران ساختمان، از برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی که منجر به شفاف‌سازی و نمایش ظرفیت‌های داخلی و افزایش تعاملات تجاری می‌شود، حمایت قاطع به‌عمل می‌آورد.

جانشین وزیر در امور بازرگانی ضمن تقدیر از تلاش‌های اتاق تعاون ایران به عنوان مجری برگزاری نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان، گفت: علیرغم اتفاقات اخیر و تحمیل جنگ ناخواسته رژیم صهیونیستی، اتاق تعاون ایران با پیگیری های مجدانه، برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان را اولویت خود قرار داد که ضمن قدردانی از این تلاش ها،  از همه دستگاه‌های اجرایی، تشکل‌های صنفی و فعالان صنعتی دعوت می‌کنیم تا با حضور و حمایت مؤثر، به شکوفایی هر چه بیشتر نمایشگاه‌ها کمک کنند. چرا که نمایشگاه‌ها نه فقط محل عرضه، بلکه بستری برای تولید فکر، نوآوری و توسعه پایدار هستند.

علی عزیزی

من به بررسی و پوشش اخبار مربوط به تجارت کشاورزی، صنعت و وب‌گردی پرداخته و تلاش می‌کنم تا تصویری کامل از این زمینه‌ها ارائه دهم. هدفم این است که تحولات این حوزه‌ها را از طریق تحلیل‌های دقیق و پوشش خبری به مخاطبان منتقل کنم و آنان را در جریان تازه‌ترین اتفاقات قرار دهم.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا