وب گردی

۳ نفتکش ایرانی از محاصره آمریکا عبور کردند

یک موسسه بین‌المللی رهگیری نفتکشها اعلام کرد سه نفتکش ایرانی از محاصره آمریکا عبور کرده و به سواحل ایران رسیده است.

به گزارش توسعه برند به نقل از همشهری آنلاین؛، گزارش حساب کاربری تارنمای تانکرترکرز اعلام کرد: در طول ۲ روز گذشته، ۳ فروند نفتکش خالی شرکت ملی نفت ایران با عبور از منطقه انحصاری اقتصادی پاکستان، موفق شدند از محاصره ارتش آمریکا عبور کنند و خود را به ایران برسانند.

این راهگیری نفتکش ها نوشت: این موسسه ظرفیت این ۳ نفتکش، حدود ۵ میلیون بشکه نفت خام است.

آمریکا پس از شکست در جنگ رمضان علیه ایران، محاصره تنگه هرمز را با هدف فشار اقتصادی به جمهوری اسلامی در پیش گرفته است.

پیشتر، تان ترکرز درباره شکست برنامه آمریکا برای جلوگیری از فروش نفت و ادعای انفجار چاه های نفت ایران نوشته بود: روایت جاری مبنی بر این که ذخایر نفتی ایران به زودی، تکمیل و باعث تولید می شود، اشتباه است. اگر دوره نخست ریاست جمهوری ترامپ را در نظر بگیریم، ایران تولید نفت خود را به کمتر از ۲ میلیون بشکه در روز کاهش داد. واقعیت آن است که ایران می تواند کل این حجم را صرف مصرف داخلی کند.

در ادامه این مطلب آمده است: حتی با وجود نفت خام ایران، تولید این کشور می تواند روزانه بین یک میلیون و ۸۰۰ هزار تا ۲ میلیون بشکه باشد. عامل تعیین کننده در این میان امکان بهره برداری ایران از نفتکش های بیشتر و استفاده از آنها به عنوان مخازن شناور است. اگر این نفتکش ها محاصره دریایی آمریکا را بشکنند، حتی در صورت قطعی، میزان تولید به سرعت کاهش پیدا می کند.

رضا کاظمی اصل

به‌عنوان خبرنگار حوزه تولید و تجارت، تمرکز من بر پوشش اخبار و تحلیل‌هایی است که نقش اصلی را در شکل‌گیری بازارها و صنایع ایفا می‌کنند. با ارائه اطلاعات دقیق و موثق از تولید و تجارت داخلی و بین‌المللی، هدف من کمک به آگاهی بیشتر مخاطبان درباره مسیرهای رشد اقتصادی است.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا