وب گردی

پای میانجی‌گران جدید به تنش ایران و آمریکا باز شد

تلاش آمریکا برای میانجیگری بیشتر از طریق کشورهای دیگر کلید خورد.

پای میانجی‌گران جدید به تنش ایران و آمریکا باز شد

تسنیم به نقل از یک منبع آگاه نوشتک علیرغم بلوف‌های نظامی ترامپ و برخی دیگر از اعضای دولت آمریکا، این دولت می‌داند که اگر هم اقدامی صورت دهد همچون جنگ ۴۰ روزه و حتی بالاتر از آن مفتضح خواهند شد. 

 وی ادامه داد: همزمان با قلدری آمریکا در سطح آشکار، برخی اعضای تیم مذاکره‌کننده آمریکایی حتی به پاکستان نیز بسنده نکرده و از چند روز پیش از طریق بعضی کشورهای دیگر نیز در پی میانجیگری با ایران برآمده‌اند.

 این منبع مطلع خاطرنشان کرد: این عادت آمریکاییهاست که در ظاهر، می‌خواهند وجهه پوشالی خود را حفظ کنند اما در باطن می‌دانند که هیچ‌ گزینه نظامی که بتواند آنها را نجات دهد، در دسترس ندارند و هر اقدامی از این دست، همچون همین دو روز اخیر، نه تنها گرهی از آنان باز نمی‌کند بلکه مشکلی نیز به بدبختی‌هایشان می‌افزاید. 

وی تاکید کرد: ایران برای هر سناریویی آماده است؛ نه تقلاهایشان برای میانجیگری را باور داریم و نه از بلوفهای آنان دیگر هراسی در ملتها وجود دارد. آمریکا فقط یک راه در پیش دارد: شکست را زودتر بپذیرد و هزینه خود را سنگین‌تر نکند.

رضا کاظمی اصل

به‌عنوان خبرنگار حوزه تولید و تجارت، تمرکز من بر پوشش اخبار و تحلیل‌هایی است که نقش اصلی را در شکل‌گیری بازارها و صنایع ایفا می‌کنند. با ارائه اطلاعات دقیق و موثق از تولید و تجارت داخلی و بین‌المللی، هدف من کمک به آگاهی بیشتر مخاطبان درباره مسیرهای رشد اقتصادی است.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا