وب گردی

واکنش بقایی به ضرب‌الاجل مقامات آمریکایی برای پاسخ تهران به طرح پیشنهادی آمریکا

سخنگوی وزارت خارجه اظهار کرد پاسخ ایران به طرح آمریکا همچنان در حال بررسی است و وقتی به نتیجه برسیم آن را اعلام می‌کنیم.

به گزارش توسعه برند به نقل از همشهری آنلاین؛، اسماعیل بقائی سخنگوی وزارت امور خارجه عصر روز جمعه در حاشیه مراسم گرامیداشت شهید لاریجانی و فرزندش در مسجد امام صادق ع واقع در میدان فلسطین تهران، در مورد اقدام تجاوزکارانه شب گذشته ارتش آمریکا علیه ۲ فروند نفتکش متعلق به ایران در حوالی بندر جاسک و تنگه هرمز و تعرض‌ها علیه چند محل در مناطق ساحلی مشرف به تنگه هرمز گفت: اقدام انجام شده از سوی ارتش آمریکا، نقض فاحش حقوق بین‌الملل و آتش بس بود.

وی با بیان اینکه این نقض آتش بس توسط آمریکایی‌ها برای اولین بار نبود که رخ می‌داد، خاطرنشان کرد: مدافعان کشور نیز پاسخ محکمی به این تعرض دادند.

این مقام وزارت امور خارجه تاکید کرد هر چند ما در وضعیت اسمی آتش بس قرار داریم ولی نیروهای مسلح ما در آمادگی کامل قرار دارند و با دقت شرایط را رصد می‌کنند و با قاطعیت به شرارت‌ها پاسخ می‌دهند.

بقایی در واکنش به سوالی در ارتباط با پاسخ ایران به طرح پیشنهادی آمریکا گفت: این موضوع کماکان در حال بررسی است و وقتی به نتیجه رسیدیم آن را اعلام می‌کنیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در مورد برخی اخبار مبنی بر مشخص کردن ضرب الاجل از سوی آمریکایی‌ها برای اینکه ایران به این طرح پاسخ دهد؟ اظهار کرد: همانطور که اشاره کردم این موضوع کماکان در حال بررسی است و ما کار خودمان را انجام می‌دهیم و به این ضرب‌الاجل‌ها توجهی نداریم.

رضا کاظمی اصل

به‌عنوان خبرنگار حوزه تولید و تجارت، تمرکز من بر پوشش اخبار و تحلیل‌هایی است که نقش اصلی را در شکل‌گیری بازارها و صنایع ایفا می‌کنند. با ارائه اطلاعات دقیق و موثق از تولید و تجارت داخلی و بین‌المللی، هدف من کمک به آگاهی بیشتر مخاطبان درباره مسیرهای رشد اقتصادی است.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا