وب گردی

قانونگذاری ایرانی‌ها برای تنگه هرمز

ایران قصد دارد تا با وضع رژیم حقوقی جدید بر آب‌های جنوب کشور، موضوع عبور و مرور امن کشتی‌های تجاری و نفتی را دنبال کند.

به گزارش توسعه برند به نقل از همشهری آنلاین؛، حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل منطقه:

-محدودیت‌هایی که در حال حاضر بر آب‌های خلیج‌فارس و دریای عمان حاکم است، فضا و وضعیت را برای کشورهای عربی و حاشیه خلیج فارس دشوار کرده است.

-محدوده استحفاظی‌ای که ایران در روز دوشنبه آن را ترسیم و ابلاغ نمود، حریمی است که کنترل آب‌ها را بدست ایران و پادشاهی عمان می‌سپارد.

-البته همانطور که از بعد از آتش بس مشخص است، آمریکا در تلاش است که به هرنحوی که شده این امتیاز را از ایران بگیرد و فضای کنترلی که در دست ایران است را از بین ببرد.

-ایران قصد دارد تا با وضع رژیم حقوقی جدید بر آب‌های جنوب کشور، موضوع عبور و مرور امن کشتی‌های تجاری و نفتی را دنبال کند.

-اما اگر آمریکایی‌ها بخواهند همچنان محاصره دریایی را در دستور کار خود قرار دهند اصلا و ابدا بعید نیست که ایران به شکل کلی تنگه هرمز را ببندد و اجازه وزود و خروج کشتی‌ها را ندهد.

-هرگونه ماجراجویی از سوی آمریکایی‌ها در دریاهای جنوبی ایران مساوی است با شعله‌ور شدن آتش جنگ در خلیج فارس و دریایی عمان.

– چینی‌ها هم نسبت به این وضعیت احساس خطر می‌کنند. آن‌ها به حجم قابل توجهی به نفت خلیج فارس و قسمت غربی آن وابسته هستند.

-ادامه محاصره دریایی از سوی آمریکا می‌تواند واکشن چینی‌ها را در پی داشته باشد و حتی آنان را وارد جنگ نمایند.

-ادامه این شرایط در خلیج فارس منجر می‌شود که قیمت نفت حتی از ۱۵۰ دلار نیز تجاوز کند.

رضا کاظمی اصل

به‌عنوان خبرنگار حوزه تولید و تجارت، تمرکز من بر پوشش اخبار و تحلیل‌هایی است که نقش اصلی را در شکل‌گیری بازارها و صنایع ایفا می‌کنند. با ارائه اطلاعات دقیق و موثق از تولید و تجارت داخلی و بین‌المللی، هدف من کمک به آگاهی بیشتر مخاطبان درباره مسیرهای رشد اقتصادی است.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا