برندهای خارجی

سرمایه‌گذاری ۵میلیارد دلاری زیرمجموعه آمازون در کره جنوبی برای توسعه هوش مصنوعی

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی روز چهارشنبه اعلام کرد که شرکت آمازون وب سرویسز (Amazon Web Services – AWS)، زیرمجموعه آمازون، متعهد شده است که حداقل ۵میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۱ در کره جنوبی سرمایه‌گذاری کند. هدف از این سرمایه‌گذاری، ساخت مراکز داده جدید هوش مصنوعی (AI Data Centers) است و این اقدام در راستای جاه‌طلبی‌های سئول برای تبدیل شدن به قطب هوش مصنوعی آسیا صورت می‌گیرد.

جزئیات و اهداف سرمایه‌گذاری

  • مبلغ و زمان‌بندی: حداقل ۵ میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۱.
  • محل سرمایه‌گذاری: برنامه‌ریزی شده است که مراکز داده جدید در حومه شهر سئول ساخته شوند.
  • موقعیت اعلام: این خبر در جریان دیدار مت گارمن (Matt Garman)، مدیرعامل AWS، با لی جائه میونگ، رئیس جمهور کره جنوبی، در حاشیه نشست سران همکاری‌های اقتصادی آسیا و اقیانوسیه (APEC) در شهر گئونگجو اعلام شد.
  • تأثیر بر کره جنوبی: رئیس جمهور لی اظهار داشت که این سرمایه‌گذاری، رشد اکوسیستم صنعت هوش مصنوعی در کره جنوبی را تسریع خواهد کرد و کشور را در مسیر هدف خود برای تبدیل شدن به یکی از سه رهبر برتر هوش مصنوعی جهان قرار می‌دهد.

“”توسعه برند را در اینستاگرام و تلگرام و لینکدین دنبال کنید””

سرمایه‌گذاری‌های منطقه‌ای و رقبا

  • سرمایه‌گذاری کل APEC: مدیرعامل AWS همچنین اعلام کرد که AWS متعهد شده است تا سال ۲۰۲۸، مبلغ ۴۰ میلیارد دلار اضافی در ۱۴ کشور و اقتصاد غیرآمریکایی عضو APEC سرمایه‌گذاری کند.
  • سرمایه‌گذاری‌های دیگر آمازون در کره جنوبی: AWS در ماه ژوئن نیز از یک برنامه سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد دلاری در کره جنوبی به عنوان بخشی از سرمایه‌گذاری‌های SK Group برای ساخت بزرگترین مرکز داده کشور در شهر اولسان رونمایی کرده بود.
  • رقابت هوش مصنوعی:

    • پیش‌تر در همین ماه، دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد که OpenAI نیز قصد دارد با همکاری شرکت‌های سامسونگ (Samsung) و SK، دو مرکز داده جدید (به سبک دروازه ستاره‌ای کره ای) با ظرفیت اولیه ۲۰ مگاوات بسازد.
    • OpenAI همچنین اظهار داشت که کره جنوبی پس از ایالات متحده، بیشترین تعداد مشترکین پولی ChatGPT را در جهان دارد و توافقات اولیه‌ای را برای تأمین تراشه‌های حافظه از سامسونگ الکترونیکس و SK Hynix امضا کرده است.

دبیر تحریریه توسعه برند

توسعه برند با نگاه دقیق، حرفه‌ای و تحلیل‌گر به اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای کلیدی دنیای برندها و اقتصاد، تلاش می‌کند تصویری شفاف و تأثیرگذار از مفاهیم و جریان‌های مرتبط با برندها ارائه دهد. من به‌عنوان دبیر تحریریه، وظیفه مدیریت و هماهنگی تیم تحریریه را بر عهده دارم تا با ارائه محتواهای منحصر‌به‌فرد تلاش کنیم صدای تغییر و پیشرفت باشیم.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا