رضا شیرازی در الکامپ ۲۸: آینده ابزارهای هوش مصنوعی به سمت یکپارچگی میرود

در بیستوهشتمین نمایشگاه بینالمللی الکامپ، رضا شیرازی، بنیانگذار «جتسئو» و آژانس «وب ۲۴»، در گفتوگویی اختصاصی با رسانه توسعهبرند از تغییرات بازار ابزارهای هوش مصنوعی، چالشهای پیشروی استارتاپها و تأثیر شرایط اقتصادی بر حضور برندها سخن گفت. او پیشبینی کرد بسیاری از محصولات فعلی در حوزه AI طی دو سال آینده یا یکپارچه خواهند شد یا از بازار حذف میشوند.
به گزارش توسعه برند، در جریان برگزاری بیستوهشتمین نمایشگاه بینالمللی الکامپ، رضا شیرازی، بنیانگذار «جتسئو» و آژانس «وب ۲۴»، با حضور در غرفه رسانه توسعهبرند، از وضعیت بازار هوش مصنوعی، حضور استارتاپها و تأثیر شرایط اقتصادی بر نمایشگاه گفت. او که جتسئو را بهعنوان اولین ابزار سئوی ایرانی مشابه نمونههای بینالمللی اما با امکانات بومی معرفی کرده، معتقد است:
«هرچند امسال غرفههای زیادی در حوزه AI فعال هستند، اما با سرعت رشد این فناوری، بسیاری از این محصولات ظرف دو سال آینده یا با پلتفرمهای اصلی یکپارچه میشوند یا از بازار حذف خواهند شد.»
شیرازی فضای الکامپ امسال را کمرونقتر از دورههای پیش توصیف کرد و افزود:
«حضور استارتاپها بهطور محسوسی کمتر است و در عوض، مجموعههای دولتی و شرکتهایی از استانهای مختلف، سهم بیشتری از سالنها را به خود اختصاص دادهاند. در سالهای قبل، یک سالن کامل برای استارتاپها وجود داشت اما امسال چنین بخشی دیده نمیشود.»
“”توسعه برند را در اینستاگرام و تلگرام و لینکدین دنبال کنید””
درباره تغییر زمان برگزاری نمایشگاه از تابستان به مهرماه، او تأکید کرد که نمیتوان با قطعیت درباره تأثیر آن اظهار نظر کرد، اما گمان میکند شرایط اقتصادی و تحولات کلان، انگیزه حضور شرکتهای خصوصی را کمتر کرده باشد.
برای دیدن کامل این مصاحبه، ویدیوی زیر را تماشا کنید:



