خبر مهم برای فرهنگیان/ پرداخت پاداش بازنشستگی تغییر کرد

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزشوپرورش از تداوم پرداخت پاداش پایان خدمت معلمان بازنشسته در همان سال بازنشستگی خبر داد و بر پیگیری مطالبات فرهنگیان و برخی اولویتهای این وزارتخانه تأکید کرد.
به گزارش توسعه برند به نقل از تسنیم، حمایت میرزاده، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزشوپرورش از پرداخت پاداش پایان خدمت معلمان بازنشسته در همان سال بازنشستگی خبر داد و گفت این موضوع برای نخستین بار محقق شده و در بودجه سال آینده نیز تداوم آن پیشبینی شده است.
وی با تأکید بر اهمیت نشاط و سلامت فرهنگیان اظهار کرد: ورزش همکاران فرهنگی از موضوعاتی است که کمتر به آن پرداخته شده، در حالی که این حوزه نقش مؤثری در ایجاد نشاط، تقویت روحیه کار تیمی و ارتقای کیفیت فعالیتهای آموزشی و تربیتی دارد. وی افزود: معلمان بانشاط میتوانند دانشآموزان بانشاط تربیت کنند و توجه به فعالیتهای ورزشی و تربیتی در کنار رسیدگی به مسائل معیشتی و اداری فرهنگیان، ضرورتی انکارناپذیر است.
میرزاده ضمن قدردانی از مسئولان آموزشوپرورش استان خوزستان و مناطق و نواحی تابعه بهدلیل توجه ویژه به ورزش فرهنگیان، به موضوع املاک وزارت آموزشوپرورش اشاره کرد و گفت: مستندسازی و تعیین تکلیف املاک این وزارتخانه از اولویتهای جدی است. برخی ساختمانها و املاک از ابتدای انقلاب مورد استفاده بودهاند، اما به دلایل مختلف از جمله موانع قانونی یا هزینههای مربوطه، فاقد سند رسمی هستند که باید هرچه سریعتر ساماندهی شوند. وزارتخانه نیز پشتیبانی لازم را برای تسریع در سنددار شدن این املاک انجام خواهد داد.
تأکید بر اجرای کامل ساعات ورزش دانشآموزان
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزشوپرورش با اشاره به ظرفیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بهویژه نمایندگان استان خوزستان، تصریح کرد: حضور نمایندگان فعال این استان در کمیسیون آموزش و تحقیقات و هیئترئیسه مجلس، فرصت مناسبی برای پیگیری مسائل ملی و استانی آموزشوپرورش فراهم کرده است.
وی همچنین به موضوع رسیدگی به تخلفات اداری پرداخت و گفت: هیئتهای رسیدگی به تخلفات اداری در استانها موظفاند در صورت مشاهده هرگونه اقدام مغایر با قوانین، با رعایت موازین قانونی و اخلاقی برخورد لازم را انجام دهند. به گفته وی، حذف یا کاهش ساعات درس تربیتبدنی دانشآموزان تخلف محسوب میشود و در صورت ارجاع پرونده، هیئتها میتوانند به آن ورود کنند. وی تأکید کرد ساعات ورزش دانشآموزان باید بهطور کامل و مطابق برنامه اجرا شود و به هیچ عنوان به سایر دروس اختصاص نیابد.
میرزاده در پایان با اشاره به وضعیت مطالبات فرهنگیان خاطرنشان کرد: اگرچه در برخی حوزهها همچنان فاصلههایی نسبت به سایر دستگاهها وجود دارد، اما با همراهی دولت و مجلس، بخش عمدهای از مطالبات فرهنگیان در حال تسویه است و پرداخت بهموقع پاداش بازنشستگان بهعنوان یک رویه در دستور کار قرار گرفته است.
وضعیت نامناسب فرهنگیان بعید است درست شود ود آرامش زندگی کنند بیشتر فرهنگیان از اقوامشان پول قرض می کنند و زندگی نکبت باری دارند . متاسفانه دروغ پشت دروغ !
دیگه معلمی دیگه نمی صرفه
کارگری بهتره
مگه کل حقوق معلم چقدره که برای پاداش بازنشستگی هم سقف گذاشتید ؟
واقعا این قانون را برای ارگانهای دیگه هم اجرا میکنید ؟ کشوری که معلمش در فقر زندگی کند امیدی به آینده نخواهد داشت .
با سلام خواهشمندم رتبه بندی فرهنگیان را که از اصل اشتباه بزرگی بود و معلم را وادار به جعل و کاغذی بازی کردند و در دکان برای مقاله نویس ها و انتشارات کتاب باز کردند و پولی از مخارج زندگی خانواده صرف دلالان شد حداقل الان قبل از سال جدید بررسی و رتبه های جدید داده شود که معوق این ۶ ماه جز دیون نشود عاجزانه به نمایندگی از طرف فرهنگیان کشور خواهشمندیم به جد و فوری پیگیری کنید و در خواست دیگر فرهنگیان و بنده حقیر حق مالکانه صندوق ذخیره فرهنگیان که سرمایه اصلی از آن معلمان و دلسوزان عرصه تعلیم و تربیت می باشد در راس امور قرار دهید و هر چه سریعتر ارزش دارایی ها را حساب کرده و به آنها برگردانید در این شرایط بحرانی اقتصاد شدیداً برای مخارج خانواده به آن احتیاج مبرم دارند نگذارید بانیان اصلی صندوق ذخیره که درد و رنج می کشند از دنیا بروند بعد اندکی به وارث پرداخت کنید تا خود فرهنگی در قید حیات هست حق و حقوق واقعی آنها را پرداخت کنید خداوند خیر دنیا و آخرت نصیب جناب صادقی رئیس هیئت مدیره و دست اندرکاران صدیق صندوق ذخیره عطا کند در پناه ایزد منان باشید .شهرکرد، کوهرنگ استان محروم چهارمحال وبختیاری