اقتصادی

بلومبرگ: ایران نفت را از بندر چابهار صادر می‌کند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، به نقل از بلومبرگ، تجمع نفتکش‌های ایران در بندر چابهار حاکی است که این کشور مسیر تازه‌ای برای صادرات نفت خود ایجاد کرده است.

بر اساس تصاویر ماهواره‌ای، هشت فروند نفتکش فوق‌سنگین (VLCC) به همراه چندین نفتکش کوچک‌تر در نزدیکی بندر چابهار در جنوب شرق ایران مشاهده شده‌اند. ظرفیت تجمیعی این نفتکش‌ها حدود ۱۴ میلیون بشکه نفت برآورد می‌شود که معادل تقریبا ده روز صادرات نفت ایران است.

نکته قابل توجه این است که چابهار، بر خلاف بنادر شمالی خلیج فارس، از محدوده مستقیم حضور ناوگان دریایی آمریکا خارج است و این امر آن را به موقعیتی مناسب برای صادرات نفت بدون اختلال تبدیل کرده است.

تحلیلگران می‌گویند استفاده از چابهار می‌تواند بخشی از راهبرد ایران برای کاهش آسیب‌پذیری صادرات نفت در شرایط فشارهای منطقه‌ای و بین‌المللی باشد.

پایان/

علی عزیزی

من به بررسی و پوشش اخبار مربوط به تجارت کشاورزی، صنعت و وب‌گردی پرداخته و تلاش می‌کنم تا تصویری کامل از این زمینه‌ها ارائه دهم. هدفم این است که تحولات این حوزه‌ها را از طریق تحلیل‌های دقیق و پوشش خبری به مخاطبان منتقل کنم و آنان را در جریان تازه‌ترین اتفاقات قرار دهم.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا