اقتصادی

بازار تسلاهای چینی خلوت شد

داده‌های انجمن خودروهای سواری چین نشان داد که فروش خودروهای برقی ساخت چین تسلا در اکتبر نسبت به اکتبر سال گذشته ۹.۹ درصد کاهش یافت و به ۶۱ هزار و ۴۹۷ دستگاه رسید و رشد ۲.۸ درصدی در سپتامبر را معکوس کرد.

به گزارش توسعه برند به نقل از ایسنا، فروش خودروهای «مدل سه» (Model ۳) و «مدل وای» ( Model Y) این خودروساز آمریکایی که در ابرکارخانه شانگهای تولید شده‌اند و به اروپا، هند و سایر بازارها صادر می‌شوند در اکتبر نسبت به سپتامبر، ۳۲.۳ درصد کاهش یافت.

بی‌وای‌دی، بزرگترین رقیب چینی تسلا، ماه گذشته، ۱۲ درصد کاهش در فروش جهانی خودرو را تجربه کرد که دومین کاهش ماهانه متوالی و شدیدترین سقوط در حدود دو سال گذشته در بحبوحه رقابت چشمگیر در بازار داخلی چین بود.

تسلا هنوز از عرضه مدل‌های ارزان‌تر شاسی‌بلندهای پرفروش «مدل وای» و «مدل سه» خود در بازار چین که ماه گذشته رونمایی شدند، خبر نداده است.

فروش تسلا با وجود عرضه سریع خودروهای جدید در اروپا که برخی از ویژگی‌های خاص را حذف می‌کنند، در تعدادی از کشورهای این منطقه دوباره کاهش یافته که نشان‌دهنده ادامه مشکلات در منطقه‌ای است که مملو از خودروهای برقی ارزان‌قیمت است.

در مقایسه، بی‌وای‌دی، حتی با وجود کاهش سرعت رشد فروش در داخل چین، شاهد رشد قوی فروش در اروپا بوده است.

بر اساس گزارش رویترز، تسلا همچنین قرار است از روز چهارشنبه، سایبرکب خود را در شانگهای ارائه کند. هنوز مشخص نیست که آیا تسلا برنامه‌ای برای عرضه روبوتاکسی در جاده‌های چین دارد یا خیر.

پایان

رضا کاظمی اصل

به‌عنوان خبرنگار حوزه تولید و تجارت، تمرکز من بر پوشش اخبار و تحلیل‌هایی است که نقش اصلی را در شکل‌گیری بازارها و صنایع ایفا می‌کنند. با ارائه اطلاعات دقیق و موثق از تولید و تجارت داخلی و بین‌المللی، هدف من کمک به آگاهی بیشتر مخاطبان درباره مسیرهای رشد اقتصادی است.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا