برندهای خارجی

اپل از خطر جریمه میلیاردی نجات یافت؛ لغو دعوی انحصار اپ‌استور به دلیل اشتباهات آماری!

یک قاضی فدرال آمریکایی در کالیفرنیا، رأی خود را تغییر داد و دعوی دسته‌جمعی ده‌ها میلیون مشتری علیه شرکت اپل را لغو کرد. این شاکیان، اپل را به دلیل انحصاری کردن بازار اپلیکیشن‌های آیفون و افزایش غیرمنصفانه قیمت‌ها، متهم کرده بودند.

چرا دعوی لغو شد؟

به گزارش توسعه برند به نقل از تک کرانچ، قاضی راجرز دلیل اصلی لغو گواهی شکایت را نقص فنی در مدل آماری شاکیان دانست. به گفته وی، مدل شاکیان در ارزیابی آسیب‌ها قابل اتکا نبود و شامل خطاهای نگران‌کننده‌ای بود، از جمله:

  • تشخیص اشتباه افراد: اشتباه گرفتن دو فرد مجزا به نام‌های مشابه با وجود اطلاعات کارت اعتباری یکسان.
  • گروه‌بندی نادرست: دسته‌بندی ده‌ها هزار نفر با نام خانوادگی مشترک (مانند “کیم”) به عنوان یک گروه آسیب‌دیده، بدون وجود ویژگی مشترک دیگر.

وکیل شاکیان که تخمین می‌زدند خسارت کل گروه می‌تواند میلیاردها دلار باشد، از این تصمیم ناامید شده و قول دادند که گام‌های قانونی بعدی را برای مقابله با “انحصار غیرقانونی اپ‌استور” بررسی کنند.

دبیر تحریریه توسعه برند

توسعه برند با نگاه دقیق، حرفه‌ای و تحلیل‌گر به اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای کلیدی دنیای برندها و اقتصاد، تلاش می‌کند تصویری شفاف و تأثیرگذار از مفاهیم و جریان‌های مرتبط با برندها ارائه دهد. من به‌عنوان دبیر تحریریه، وظیفه مدیریت و هماهنگی تیم تحریریه را بر عهده دارم تا با ارائه محتواهای منحصر‌به‌فرد تلاش کنیم صدای تغییر و پیشرفت باشیم.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا