اقتصادی

آژانس بین‌المللی انرژی: بازار نفت ممکن است تابستان بحرانی شود

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم، فاتح بیرول رئیس آژانس بین‌المللی انرژی طی یک سخنرانی در موسسه چتم هاوس لندن نسبت به کمبود انرژی هشدار داد و گفت:  همزمانی اوج تقاضای تابستانی برای سوخت، نبود صادرات تازه نفت از خاورمیانه و کاهش ذخایر نفتی می‌تواند بازار نفت را در ماه‌های مرداد و شهریور بحرانی کند.

 بیرول در ادامه افزود: اگر شاهد بهبود وضعیت نباشیم، ممکن است در ژوئیه یا اوت وارد منطقه قرمز شویم.

به گفته او، حملات به زیرساخت‌های انرژی و بسته شدن عملی تنگه هرمز از سوی ایران، بیش از ۱۴ میلیون بشکه در روز از عرضه نفت خاورمیانه را حذف کرده؛ بحرانی که از آن به‌عنوان بزرگ‌ترین بحران عرضه نفت در تاریخ یاد شده است.

پایان/

علی عزیزی

من به بررسی و پوشش اخبار مربوط به تجارت کشاورزی، صنعت و وب‌گردی پرداخته و تلاش می‌کنم تا تصویری کامل از این زمینه‌ها ارائه دهم. هدفم این است که تحولات این حوزه‌ها را از طریق تحلیل‌های دقیق و پوشش خبری به مخاطبان منتقل کنم و آنان را در جریان تازه‌ترین اتفاقات قرار دهم.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا